کد خبر: ۶۷۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

تمرکز ترامپ و بایدن بر ایالت‌های کلیدی

در حالی که کمتر از یک هفته تا سوم نوامبر، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در این انتخابات در یکی از ایالت‌هایی سخنرانی انتخاباتی کرد که به صورت سنتی جمهوری‌خواهان پیروز آنجا هستند. این در حالی است که دونالد ترامپ به شدت بر ایالت‌های کلیدی متمرکز شده است.
تمرکز ترامپ و بایدن بر ایالت‌های کلیدی
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن در ایالت جورجیا، در سخنانی انتقادی گفت که ترامپ «تسلیم» ویروس کرونا شده است.

ترامپ اما بیشتر وقت خود را در ایالت‌های کلیدی در انتخابات امسال می‌گذراند. او با پیروزی در این ایالت‌ها در سال ۲۰۱۶ توانسته بود، پیروز انتخابات شود. او در یکی از سخنرانی‌های خود در میشیگان به مخاطبانش هشدار داد که اگر جو بایدن به کاخ سفید راه پیدا کند آنها به خاک سیاه می‌نشینند.

نظرسنجی‌ها فعلا بایدن را پیروز انتخابات پیش‌رو می‌دانند.

اما در ایالت‌های کلیدی مثل آریزونا، کارولینای شمالی و فلوریدا رقابت نزدیک است.

تاکنون نزدیک به هفتاد میلیون نفر از آمریکایی‌ها از طریق پست یا حضوری رای داده‌اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، امسال گروه زیادی از مردم پیش از روز انتخابات رای داده‌اند.

دونالد ترامپ چه گفت؟

به گزارش بی.بی.سی، روز سه‌شنبه ترامپ در ایالت نبراسکا و دو ایالت کلیدی میشیگان و ویسکانسین کارزار انتخاباتی برگزار کرد. پیروزی او در این دو ایالت آخری بود که در نهایت منجر به پیروزی او در انتخابات پیشین شد.

او در لنزینگ، مرکز ایالت میشیگان، گفت: «این انتخابات مشخص می‌کند که آیا میشیگان می‌تواند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستد یا نه.»

دونالد ترامپ می‌خواهد با تکیه بر وضعیت اقتصادی خوب آمریکا پیش از شیوع ویروس کرونا، به رای‌دهندگان یادآوری کند که او توانایی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را دارد. پیام اصلی او در این انتخابات بهبود وضعیت اقتصادی است و سعی می‌کند این پیام را به گروه‌های مختلف جامعه برساند.

زنانی که ساکن حومه‌های مرفه شهرها هستند، کمتر به ترامپ اقبال دارند و رئیس جمهوری تلاش فراوانی می‌کند تا آنها را با خود همدل کند. برای همین در جمع گروهی از این زنان، ترامپ سخنرانی کرد و به آنها گفت: «شوهران شما می‌خواهند به سر کارهایشان بازگردند. درسته؟ ما، شوهرهای شما را به کارهایشان باز می‌گردانیم.»

ترامپ یک بار دیگر در روز سه‌شنبه از بیشتر شدن رای دادن پستی در این دوره از انتخابات انتقاد کرد. میلیون‌ها نفر امسال پستی رای می‌دهند و همین امر منجر می‌شود که شمارش آرا مدت‌ها بعد از شب انتخابات به طول انجامد و پیروز انتخابات مشخص نشود.

ترامپ که همین چند هفته پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد با شدت زیادی در حال تبلیغات انتخاباتی است. او در دو روز آخر پیش از روز انتخابات یازده سخنرانی انتخاباتی دارد.

در همین حال ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا هم برای نخستین بار امسال وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و در یک سخنرانی با حمله به جو بایدن، او را «سوسیالیست» نامید.

خانم ترامپ در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت که به گمان او بایدن نمی‌تواند بهتر از رئیس جمهوری کنونی کشور را هدایت کند.

ملانیا ترامپ در سخنرانی خود، مثل همسرش برای انتقاد از جو بایدن، مدعی شد که در طی سال‌ها حضور در واشنگتن، جو بایدن کار زیادی برای مردم نکرده است.

جو بایدن چه گفت؟

بایدن در روز سه‌شنبه به «وارم اسپرینگز» در ایالت جورجیا رفت. او در آنجا به مردم وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، رئیس جمهوری‌ می‌شود که مردم را متحد کند و موجب التیام زخم‌های جامعه خواهد شد.

از سال ۱۹۹۲ که بیل کلینتون به ریاست جمهوری انتخاب شد، دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت پیروز نشده‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن در این ایالت با رئیس جمهوری آمریکا رقابتی تنگاتنگ دارد.

بایدن که می‌خواهد رئیس جمهوری همه مردم باشد در حمله به رقیبش از حزب جمهوری‌خواه کم نگذاشت.

او گفت: «بارها در طول تاریخمان، ما شاهد بودیم که شارلاتان‌ها، کلاه‌بردارها و عوام‌فریبان با بازی گرفتن ترس‌های مردم، بدترین‌ رفتارها را از مردم بیرون کشیده و با دست گذاشتن بر نقطه‌ضعف‌های ما از آن برای سود سیاسی خود استفاده می‌کنند.»

او گفت که این افراد همیشه در موقعیت ضعف کشور ظهور پیدا می‌کنند و به جای حل مشکلات، به فکر سودرسانی به خود هستند.

بایدن بیش از هر چیز می‌خواهد که رای‌دهندگان به شیوع ویروس کرونا در کشور تمرکز کنند. او مدیریت ترامپ را زیر سوال برده و آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در آمریکا را نشانه‌ای از «تسلیم» شدن دولت در برابر این ویروس می‌خواند.

بایدن که به نظر می‌رسد از پیروزی در انتخابات مطمئن است، می‌خواهد در این هفته به ایالت آیوا هم برود؛ ایالتی که جمهوری‌خواهان در آن دست بالا را دارند و در دور قبل انتخابات ترامپ با اختلاف ۱۰ درصدی، آرای این ایالت را برد.

سناتور کامالا هریس، نامزد پست معاونت ریاست جمهوری هم قرار است به ایالت‌های آریزونا و تگزاس سفر کند. از ۱۹۹۴ به این سو، هیچ دموکراتی نتوانسته رای این دو ایالت را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، قصد داشت رای بسیاری از ایالت‌های جمهوری‌خواه را عوض کند. اما در نهایت با بی‌توجهی به ایالت‌هایی که همیشه در دست داشتند، در انتخابات شکست خورد. بایدن با نیم‌نگاهی به انتخابات آن سال، می‌خواهد در روزهای آتی به سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و فلوریدا هم سفر کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، هم روز سه‌شنبه در فلوریدا بود. او از جانب معاون پیشین خود مردم را به رای دادن در انتخابات تشویق می‌کرد.

اوباما در شهر اورلاندو به رای‌دهندگان دموکرات هشدار داد که «تن‌آسایی» و «تنبلی» منجر به پیروزی مجدد ترامپ می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین