کد خبر: ۶۷۷۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

عمره‌گزاران خارجی سه روز در مکه قرنطینه می‌شوند

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد با آغاز فصل حج عمره برای زائران غیر مقیم ،عمره گزاران خارجی بعد از ورود به مکه مکرمه سه روز قرنطینه می‌شوند تا نسبت به مبتلا نبودن آنها به کرونا اطمینان حاصل شود.
عمره‌گزاران خارجی سه روز در مکه قرنطینه می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

" عمرو مداح " کفیل وزارت حج و عمره در امور خدمات رسانی به حجاج و عمره گزاران در سخنانی که سه شنبه شب در صفحه این وزارت خانه در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد ، اظهار داشت : شرکت های عمره گزار موظفند افرادی که مایل به ادای مناسک حج عمره هستند را در جریان اقداماتی که لازم است در طی سفر عمره خود اتخاذ کنند، قرار دهند.

مداح خاطرنشان کرد : عمره گزاری که از خارج می آید به مدت سه روز در هتل قرنطینه می شود تا از بابت سلامتی وی اطمینان خاطر حاصل شود.

به گفته مقام سعودی ۱۰درصد اتاق های هتل های مکه به آن دسته از حجاج اختصاص داده شده که مشکوک به بیماری کرونا هستند.

وی توضیح داد : وزارت حج مقرراتی برای حفظ سلامتی حجاج وضع کرده است و تاکنون تقریبا یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۷۶ نفر برای ادای مناسک حج عمره ثبت نام کرده اند.

وزارت حج و عمره سعودی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای مقررات در نظر گرفته شده جهت ارائه خدمات به عمره گزاران را اعلام کرد.

بیانیه مزبور تاکید کرد: عربستان از اول نوامبر (یکشنبه ۱۱ آبان ) پذیرای عمره گزاران خارج از کشور در سومین مرحله ازسرگیری تدریجی حج عمره است.

وزارت حج و عمره توضیح داد: بر اساس شرایط وزارت بهداشت سعودی شیوه نامه بهداشتی در نظر گرفته شده برای عمره گزاران شامل افراد بین ۱۸ تا ۵۰ ساله می شود.

بر مبنای شرایط وزارت بهداشت سعودی عمره گزار می بایست گواهی آزمایش PCR در بردارنده نتیجه منفی را ارائه دهد که ثابت می کند او مبتلا به ویروس کرونا نیست به شرط آنکه از زمان انجام آزمایش تا وقت سفر به عربستان ۷۲ ساعت سپری نشده باشد.

عمره گزار برای ادای حج عمره و نماز در مسجد الحرام و زیارت مسجد النبی (ص) و نماز در روضه نبوی بر اساس مقررات و با توجه به میزان گنجایش در نظر گرفته شده می بایست از قبل ثبت نام کرده باشد.

وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام کرد که باید زمان ورود و خروج هر عمره گزار خارجی از قبل رزرو شده باشد.

مقامات عربستان اماکن زیارتی و مقدس مکه و مدینه را از ماه مارس گذشته به دلیل شیوع همه گیری کووید ۱۹ را بر روی حجاج و زائران ببندند و همین امر باعث توقف فرآیند حج عمره شد.طی چند ماه اندک پس از آن حج عمره به طور بسیار محدود برای افراد مقیم عربستان از سرگرفته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین