کد خبر: ۶۷۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

ورزش مناسب برای تقویت ریه ها/ چرا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می شوند؟

متخصص بیماری های عفونی گفت: در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا می شود.
ورزش مناسب برای تقویت ریه ها/ چرا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با فارس، در خصوص میزان اثرگذاری واکسن کرونا بر روی افراد چاق گفت: به نظر می رسد بدن افراد چاق کمتر از افراد عادی نسبت به واکسن کرونا پاسخ مثبت بدهد. همچنین طبق گزارشات، دیده شده که اثر واکسن هپاتیت B نیز در افراد چاق کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا هم شکل وخیم تر را می گیرند اظهار داشت: بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از اضافه و وزن چاقی یکی از راه های پیشگیری از کرونا است.

مردانی درباره تأثیر ویروس کرونا بر سیستم ایمنی زنان و مردان هم خاطرنشان کرد: اثر ویروس کرونا بر زن و مرد متفاوت عمل می کند، در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا می شود و حتی افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان نسبت به زنان دیده شده است.

مردانی ورزش های هوازی ریوی برای بهبود اکسیژیناسیون و تقویت ریه افراد مبتلا به کرونا را مفید دانست و گفت: حتی موقعیت ها و حرکاتی که در تصاویر و فیلم ها آموزش داده می شود برای بهبود مبتلایان به کرونا می تواند کمک کننده باشد و زودتر بهبود می یابند.

وی توصیه ای هم برای افراد سالم داشت: افراد سالم می توانند برای پیشگیری از بیماری و تقویت ریه هایشان نفس عمیق بشکند. همچنین ورزش های صبحگاهی به منظور تقویت ریه بسیار خوب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین