کد خبر: ۶۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

اعتراض والدین به طولانی بودن آموزشها /تدریس کتابهای غیردرسی ممنوع

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نگرانی، اعتراض و خستگی والدین برای آموزش‌های طولانی برخی از مدارس در شبکه مجازی، بر رعایت ساعت های کلاس درس مطابق دستورالعمل ارسالی آموزش و پرورش تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا فولادوند در پیام تصویری خطاب به مدارس خاص و غیردولتی گفت: متاسفانه مشاهده شده است که در طول ایام گذشته برخلاف دستورالعمل ارسالی که درباره نحوه اداره مدارس و زمان کلاس های درس ارسال شد برخی مدارس تخطی کرده اند و دقیقا برنامه هفتگی حضوری دانش آموزان را در فضای مجازی دنبال می کنند.

وی افزود: حداکثر تدریس کلاس در آموزش مجازی آموزش در زمان بحران برای متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه و برای دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه است. متاسفانه بعضی مدارس و به ویژه مدارس غیردولتی به نوعی وارد رقابت شده اند و از ساعت یک ربع به هشت تا ۱۴ یا ۱۵ بچه ها را در کلاس های مجازی نگه می دارند و همچنین کلاس های فوق برنامه و کتاب های غیر درسی را در این برنامه ها جا می دهند.

اعتراض والدین به طولانی بودن آموزشها /تدریس کتابهای غیردرسی ممنوع

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: باید مدارس ساعت آموزش در کلاس های مجازی را بر اساس دستورالعمل ارسالی شماره ۱۱۸۶۴۲/۷ که در تاریخ ۲۷ مهر سال جاری ابلاغ شد رعایت کنند. همچنین کتب غیر درسی به هیچ عنوان نباید در این برنامه تدریس شود و تاکید بر روی برنامه درسی ملی است.

فولادوند ضمن هشدار به مدارس غیر دولتی و خاص عنوان کرد: دانش آموزان مدت طولانی اینگونه باید آموزش ببینند و جسم دانش آموز در خطر است. باید سلامت دانش آموز در اولویت باشد و باید رعایت زمان مقرر رعایت شود.

وی ادامه داد: خواهش می کنم موسسان مدارس غیر دولتی سلامتی دانش آموزان را مد نظر قرار دهند. برنامه ورزش صبحگاهی برای تحرک و شادابی دانش‌آموزان شان در همان بستر شاد و از طریق لایو ارائه و ارتباط با دانش آموزان داشته داشته باشند. اصل تاکید ما بر استفاده از شبکه شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: مطالبی که بیان شد خواسته خانواده هاست آنها از آموزش مداوم و طولانی در شبکه مجازی خسته شده اند. تاکید ما این است که از محتوای درست و غنی آموزشی شبکه شاد استفاده شود و دانش آموزان را بعد از تدریس به تماشای تکرار مباحث ترتیب داده شده در مدرسه تلویزیونی ارجاع دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین