کد خبر: ۶۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

درهای ورود به آمریکا با انتخاب ترامپ همچنان بسته‌ می‌ماند

فرمان‌های اجرایی آماده به امضا در کشوی میز معمار سیاست تند مهاجرتی دولت آمریکا خاک می‌خورد و نشان می‌دهد که درصورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، حلقه محدودیت‌های مهاجرتی به ایالات متحده تنگ‌تر می‌شود.
درهای ورود به آمریکا با انتخاب ترامپ همچنان بسته‌ می‌ماند
آفتاب‌‌نیوز :

برای کسانی که نظاره گر مسدود شدن مسیرهای قانونی مهاجرت به آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ بوده اند، افزایش محدودیت ها تعجبی ندارد.

«استفان میلر» مشاور ارشد و معمار سیاست مهاجرتی ترامپ گفته است که کشوی کاری اش پر از فرمان های اجرایی است تا در صورت انتخاب مجدد ترامپ امضا شود.

به گفته «مایلز تیلور» رئیس دفتر سابق اداره امنیت داخلی آمریکا، این لیست آرزوها بیرای دور دوم ریاست جمهوری ترامپ حفظ شده، زیرا دربرگیرنده سیاست هایی است که از میزان محبوبیت فرد متقاضی دور دوم ریاست، می کاهد.

روزنامه گاردین در گزارشی در این خصوص نوشت: مواردی که قرار است در سیاست های مهاجرتی جدید ترامپ در صورت انتخاب مجدد گنجانده شود، عبارتند از: حذف تابعیت کشور محل تولد، دشوارتر شدن عبور از آزمون حق شهروندی آمریکا، پایان دادن به برنامه ای که از افراد در برابر اخراج در زمانی که کشورشان در بحران است، محافظت می کند و کاهش میزان پذیرش پناهجویان حتی بیش از قبل و رساندن آن به صفر.

در این میان، استفان میلر از قدرت غیرمعمولی در دولت برخوردار است به ویژه در وزارت امنیت داخلی که مسئولیت پاسخگویی به تهدیدهای ناشی از بلایای طبیعی، امنیت سایبری و تروریسم را عهده دار است. این وزارتخانه همچنین پایگاه نهادهای مهاجرتی آمریکاست.

 

وی نیروی محرک پاکسازی مقام های امنیت داخلی آمریکا در سال گذشته بود که باعث خالی شدن برخی پست ها در این وزارتخانه یا مدیریت آن از سوی مقام های موقتی به مدت بیش از یک سال شد.

حتی گفته می شود که میلر در پرونده های ویژه مهاجرتی از طریق تماس با کارمندان سطح پایین مداخله کرده است.

موقعیت ریشه دار میلر در کاخ سفید اواخر سال گذشته مورد تاکید قرار گرفت، زمانی که در گزارشی فاش شد که مشاور رئیس جمهوری از دیدگاه های های سفیدبرترپندارانه در ایمیل هایی به نویسنده ای در نشریه بریت‌بارت حمایت می کند.

این کشفی بود که چهره های برجسته ای را به زیر کشاند، اما شامل مقام های کاخ سفید ترامپ نشد.

درپی انتشار آن گزارش، چند مقام دولت ترامپ اعلام کردند که این داستان موقعیت میلر را به خطر نمی اندازد.

در نتیجه انتشار گزارش مزبور، دستکم ۵۵ گروه مدافع حقوق مدنی خواستار استعفا یا اخراج میلر شدند. همچنین بیش از ۸۰ عضو کنگره نیز این درخواست را مطرح کردند، اما تقریبا یک سال بعد از آن ماجرا، وی همچنان در قدرت باقی است.

«بکی مونرو» مدیر برنامه حقوق مهاجرتی در «کنفرانس رهبری در مورد حقوق بشر و مدنی» گفت که برتری سفیدپوستان و ملی گرایی سفید مساله تازه ای در آمریکا نیست، اما اینکه میلر همچنان در قدرت مانده، موید میزان پذیرش این مساله در کاخ سفید ترامپ است.

وی افزود: آغوش باز این دولت به روی ملی گرایی سفید و برتری سفیدپوستان، سیاست های آن را تا اندازه ای شکل داده است که مردم برای ارتکاب اقدامات ناشی از نفرت دل و جرات می گیرند.

براساس داده های منتشر شده اف بی آی، در سال ۲۰۱۸، تهدید و جرایم ناشی از نفرت و خشونت در آمریکا به بالاترین سطح طی ۱۶ سال رسید.

 

در همین حال، یک افشاگر وزارت امنیت داخلی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که به این نهاد گفته شده است تهدید سفیدبرترپنداران را کم اهمیت جلوه دهد.

در ماه های پایان رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، لفاظی های ضد مهاجرتی ترامپ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش یافت، اما سیاست های وی در این زمینه همچنان بر اخبار تسلط دارد.

ترامپ سال گذشته سیاست های جدید مهاجرتی آمریکا را اعلام کرد. وی در تشریح این سیاست ها گفت: ما می خواهیم نظام جدید مهاجرتی را اعمال کنیم که از ارزش های آمریکایی حفاظت کند. این سیاست کاملترین و جامع ترین بسته مهاجرتی است که تاکنون ارائه شده است.

در حالی که یکی از سیاست های اصلی دولت های آمریکا در راستای تامین منافع ملی آن کشور، همواره سیاست مهاجرپذیری بوده، ترامپ میلیاردر نیویورکی شعار اصلی خود را احیای آمریکا بزرگ با تاکید بر بیگانه ستیزی قرار داده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین