کد خبر: ۶۷۷۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

آنها او را دوست دارند، اما نمی توانند به وی رای دهند

یک روزنامه آلمانی معتقد است که رای یهودیان در سبد بایدن است نه ترامپ.
آنها او را دوست دارند، اما نمی توانند به وی رای دهند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه زوددویچه سایتونگ آلمان در گزارشی نوشت: تابستان سال گذشته، ترامپ پیش بینی کرد اگر در اسرائیل کاندیدا می شد، 98 درصد آرا را به دست می آورد. اگرچه این ادعا اغراق آمیز است، اما به واقع ترامپ در هیچ کجای دنیا به اندازه کشور یهود محبوب نبوده و از حمایت اکثریت برخوردار نیست.

تنها مشکل این است که اسرائیلی ها مجاز به رای دادن به ترامپ نیستند و یهودیان آمریکایی قاطعانه از بایدن دمکرات حمایت می کنند. این نکته می تواند به مشکلی بین اسرائیلی ها و مهاجران یهودی ساکن آمریکا تبدیل شود، حتی فراتر از انتخابات فعلی.

اکثر شش میلیون یهودی ساکن آمریکا به طور سنتی به دمکرات ها متمایل هستند. نظرسنجی اخیر کمیته یهودیان آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر نیز بر این نکته صحه می گذارد: 75 درصد از یهودیان آمریکایی می خواهند به بایدن رأی دهند، فقط 22 درصد به ترامپ رای می دهند. از طرف دیگر، در اسرائیل فقط 21 درصد از کسانی که مورد سوال قرار گرفته اند، خواهان پیروزی بایدن بوده و 50 درصد ترامپ را ترجیح می دهند.

توضیح محبوبیت فعلی ترامپ در اسرائیل با توجه به اقدامات وی طی چهارسال گذشته آسان است. تعجب ندارد که ترامپ به نظر بسیاری از اسرائیلی ها به عنوان فردی خیرخواه و بهترین رئیس جمهور آمریکا می باشد. از طرف دیگر، انتظار می رود که بایدن سیاست های باراک اوباما را ادامه دهد و بنابراین چندان مطلوب اسرائیلی ها نیست.

اما نکته اصلی این است که آمار متضاد آمریکا و اسرائیل در واقع نشان می دهد که اسرائیل و یهودیان آمریکایی طی سال های اخیر از هم بسیار فاصله گرفته اند: اسرائیل تحت لوای نتانیاهو به سمت راستگرایی حرکت کرده، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریکایی ثابت قدم و در مسیر لیبرالیسم باقی مانده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین