کد خبر: ۶۷۷۸۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

درخواست متفاوت محسن رضایی از حسن روحانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با سفر به شهر قم با سه تن از مراجع تقلید دیدار کرد.
درخواست متفاوت محسن رضایی از حسن روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز دوران امامت حضرت ولیعصر(عج) در برنامه‌ای یکروزه به شهرمقدس قم سفر کرد.

محسن رضایی در بدو سفر خود به زیارت بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) شتافت و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا همراه با دیگر زائران آستان کریمه اهل بیت، به زیارت و مناجات پرداخت.

رضایی سپس در دیدارهایی جداگانه با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید ضمن آرزوی سلامت و توفیق برای مراجع عظام تقلید از تاکید ایشان بر تداوم فعالیت‌های آموزشی و مذهبی و دغدغه‌های فرهنگی و اعتقادی ایشان قدردانی کرد.

رضایی در این دیدارها با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید، از اهتمام دبیرخانه مجمع به دریافت دیدگاه‌های صاحبنظران در خصوص تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه خبر داد و از مراجع عظام حوزه علمیه قم تقاضا کرد که دیدگاه‌ها و نظرات خودرا درباره اهم مسائل کشور بیان کنند تا در تهیه سیاست‌های کلی نظام دربرنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد.

حضرات آیات، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی نیز با بیان دغدغه‌های موجود در کشور، توجه بیشتر به مشکلات معیشتی و مسائل فرهنگی را از مطالبات به حق مردم دانستند و از سفر و گزارش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدردانی کردند.

همچنین در این دیدارها مراجع عظام قم ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز دولت فرانسه به ساحت پیامبر اعظم (ص) خواستار اتخاذ مواضع شفاف و قاطع جهان اسلام علیه رفتار بی شرمانه اخیر فرانسه شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با قدردانی از دیدگاه‌های غیرتمندانه مراجع و ضمن محکوم کردن اقدامات دولت فرانسه گفت: بنده از جانب سربازان این نظام در مصاحبه‌ای تاکید کردم که اقدام رییس جمهور فرانسه نوعی حماقت سیاسی است و باید از جهان اسلام برای این موضع عذرخواهی کند .

وی افزود: جرأت مکرون در اهانت به پیامبر اعظم از ارتباط برخی کشورهای عربی با اسرائیل بدست آمده است و نزدیکی بحرین و امارات متحده به رژیم‌ جعلی اسرائیل نشانه‌ی ضعف در جهان اسلام و کمرنگ شدن اتحاد اسلامی تلقی شده است و در این فضا رییس جمهور فرانسه موقعیت رامناسبِ اهانت به رسول خدا دیده است. ضرورت دارد کشورها و مجامع اسلامی مواضع متحدانه و جدی تری در مقابل این اقدام موهن اتخاذ کنند .

دبیر مجمع همچنین خواستار فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه شد و گفت: از آقای روحانی می‌خواهم در تماس تلفنی با سران کشور های اسلامی از آنها بخواهد که در یک اقدام مشترک سفرای فرانسه از کشورشان اخراج کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
14
می خوای از دیوار بریم! تعارف نکن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
15
ما فکر کردیم بعد از این همه گرفتاری مردم در سالیان گذشته و حال به خاطر اتخاذ سیاست‌های ماجراجویانه در سطح منطقه و جهان ، بزرگان درس عبرت گرفتند و پیشنهاد‌های نسنجیده نمی‌دهند!!!

ولی متاسفانه می‌‌بینیم همچنان از فهم و درک لازم بی‌بهره‌اند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
ما فکر کردیم با چارتا اقتصاد دان رفتی ملاقات کنی ...آخه مثلا رفتی رایزنی کنی برای دور بعد انتخابات..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
فقط همینو کم داشتیم !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین