کد خبر: ۶۷۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

عصبانیت روسیه از تداوم درگیری‌ میان ایروان و باکو

سخنگوی کرملین در اظهاراتی تداوم درگیری‌ها میان جممهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص قره باغ را مایه تأسف و نگرانی دانست.
عصبانیت روسیه از تداوم درگیری‌ میان ایروان و باکو
آفتاب‌‌نیوز :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) از تداوم درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» ابراز نگرانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تأسف از ادامه درگیری‌ها میان ایروان و باکو در خصوص قره‌ باغ کوهستانی گفت: «تقابل نظامی همچنان ادامه دارد که این مایه تأسف و نگرانی است».

اظهارات پسکوف در شرایطی مطرح شده است که دولت‌های ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان علیرغم اعلام سه توافق آتش‌بس همچنان به هدف گرفتن قلمروهای یکدیگر ادامه می‌دهند.

ارتش منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی امروز اعلام کرد که درگیری‌ها همچنان در خط مقدم ادامه دارد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز امروز حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به «استپاناکرت» به وسیله سامانه موشکی «اسمرچ» خبر داد و واحد اورژانس قره باغ نیز گزارش کرد که در پی حمله موشک اسمرچ جمهوری آذربایجان، یک نفر در «شوشا» قره باغ جان خود را از دست داده است و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود در این خصوص نوشت: «یک حمله از (سامانه موشکی) اسمرچ به استپاناکرت انجام گرفت. هیچ‌کس زخمی نشد.»

با اینحال، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز گزارش کرد که نیروهای سملح ارمنستان شهر «برده» را با سامانه اسمرچ مورد حمله قرار داده که در نتیجه آن چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.

دادستانی کل آذربایجان نیز در این خصوص گزارش کرد که در حمله نیروهای ارمنستان به شهر برده ۱۴ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن زخمی شدند

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در خصوص این مسئله آمده است:‌«نیروهای مسلح ارمنستان در نقض آشکار آتش‌بس انسانی، از سامانه اسمرچ، شهر برده را مورد حمله قرار دادند. افرادی کشته و زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های غیرنظامی نیز آسیب دیده است».

به دنبال صدور بیانیه جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان ادعاهای باکو درباره حمله اسمرچ به شهر برده را رد کرد و گفت: « ادعاهای وزارت دفاع (جمهوری) آذربایجان در خصوص اقدام نیروهای مسلح ارمنستان در حمله به شهر برده از سامانه موشکی اسمرچ بی‌اساس و اشتباه است».

با تداوم درگیری‌ها میان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان که از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه قره باغ آغاز شده است، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز دعوت کرده است که مسئله حل و فصل بحران قره باغ مشارکت کند.

در حالیکه جامعه بین‌الملل دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و توقف درگیری‌‌ها دعوت کرده‌ است اما «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صراحتاً تأکید کرد که باکو تا بازپس‌گیری قلمرو خود متوقف نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین