کد خبر: ۶۷۷۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

سقوط بی‌سابقه اجاره مسکن در نیویورک به دلیل کرونا/ زندگی در منهتن، سه ماه رایگان!

شرایط فعلی پندمی کرونا در جهان، رکود اقتصادی و مشکلات عمومی منجر به کاهش بسیاری از هزینه‌ها شده است. مثال پربازتاب این اتفاق، هزینه اجاره مسکن در نیویورک است.
سقوط بی‌سابقه اجاره مسکن در نیویورک به دلیل کرونا/ زندگی در منهتن، سه ماه رایگان!
آفتاب‌‌نیوز :

درحالیکه شرایط پندمی کرونا و مشکلات اقتصادی جهانی باعث رکود و دشواری زندگی مردم در اقصی نقاط کره زمین شده است و هزینه‌های ضروری زندگی در بسیاری از کشورها به تبع رکود کاهش داشته است، هرچند در ایران همواره و به هر بهانه‌ای افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها دیده می‌شود.

نشریه معتبر فوربس و بسیاری دیگر از خبرگزاری‌ها از جمله نیویورک تایمز و ... خبر از کاهش قیمت اجاره بهای مسکن در محله‌های مختلف نیویورک دادند.

حتی محله منهتن نیز از این کاهش قیمت متاثر شده و دچار "سقوط" ۷.۸ درصدی اجراه بها شده؛ عددی که در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

دنیل کسدی، کارشناس اقتصادی فوربس نوشت: میانگین نرخ اجاره مسکن در منهتن برای اولین بار در دهه اخیر و به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به کمتر از ۳۰۰۰ دلار کاهش یافته؛ این اتفاق صاحبان خانه را به ارائه تخفیف و تشویق‌های مالی در مطلوب‌ترین منطقه شهر نیویورک وا داشته است.

بر اساس گزارشی از شرکت املاک و مستغلات StreetEasy در شهر نیویورک، متوسط اجاره بهای پیشنهادی یک آپارتمان در منهتن، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، به ۲۹۹۰ دلار کاهش یافت که کمترین قیمت از سال ۲۰۱۱ است. پیش از پندمی، متوسط اجاره بها در منهتن، حدودا ماهی ۵ هزار دلار بوده است.

داده‌های موجود نشان می‌دهد تعداد اجاره‌های تخفیف‌دار ثبت شده به عدد تعجب‌برانگیز ۴۴/۷ درصد رسیده و این در حالیست که حدود ۳۰ هزار آپارتمان بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ در منهتن قابل اجاره و خالی است که ۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بلومبرگ در گزارشی نوشت به منظور پر کردن تعداد زیادی از آپارتمان‌های خالی، بسیاری از صاحبخانه‌ها مشوق‌های قابل توجهی به مستاجر جدید از جمله سه ماه اجاره رایگان ارائه داده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، سایر محله‌های نیویورک از جمله بروکلین و کوئینز نیز کاهش اجراه بها داشته‌اند؛ در بروکلین ۲.۵ درصد کاهش و در کوئینز ۲.۲ درصد افت قیمت در ده سال اخیر رخ داده است.

نانسی وو، اقتصاددان،در این باره گفت: "این اولین نقطه عطف مهمی است که از نظر چرخش بازار اجاره در منهتن رخ داده است".

به عقیده او به دلیل افزایش آپارتمان‌های خالی، روند نزولی قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و تغییراتی در روند اجاره املاک پیش ‌خواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اونوقت تو این اوضاع کرونا قیمت و اجاره خونه تو ایران چند برابر میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین