کد خبر: ۶۷۷۹۱۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

اعتراض دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها

دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به ولایتی، نسبت به افزایش شهریه‌های پزشکی اعتراض کردند.
اعتراض دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای نوشته‌اند: بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، می‌بایست هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد به شهریه افزوده شود و این درحالی است که به طور ناعادلانه و در ۲ مرحله، شهریه افزایش پیدا می‌کند. در مرحله اول، هر سال نسبت به سال قبل و در مرحله دوم، هر ورودی نسبت به خود، افزایش شهریه دارد. این ظلم بزرگ و آشکار، سالهاست که دانشجویان و خانواده‌های آنان را به رنج و سختی انداخته است. این موضوع به این معنی است که در یک کلاس و در یک زمان و با یک استاد، ۳ دانشجو (مثلاً ورودی ۹۳، ۹۴، ۹۵) هرکدام مبالغ بسیار متفاوتی را برای یک درس پرداخت می‌کنند و این چیزی نیست جز، گران‌فروشی.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در متن نامه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

بسمه تعالی
ریاست محترم هیئت موسس و هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی - جناب آقای دکتر ولایتی
ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی- جناب آقای دکتر طهرانچی
سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند، با توجه به افزایش نامتعارف شهریه‌های پزشکی، موارد ذیل خدمتتان عرض می‌گردد.

۱- بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، می‌بایست هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد به شهریه افزوده شود و این درحالی است که به طور ناعادلانه و در ۲ مرحله، شهریه افزایش پیدا می‌کند. در مرحله اول، هر سال نسبت به سال قبل و در مرحله دوم، هر ورودی نسبت به خود، افزایش شهریه دارد. این ظلم بزرگ و آشکار، سالهاست که دانشجویان و خانواده‌های آنان را به رنج و سختی انداخته است. این موضوع به این معنی است که در یک کلاس و در یک زمان و با یک استاد، ۳ دانشجو (مثلاً ورودی ۹۳، ۹۴، ۹۵) هرکدام مبالغ بسیار متفاوتی را برای یک درس پرداخت می‌کنند و این چیزی نیست جز، گران‌فروشی.

۲- شهریه یک درس عمومی در تابستان برای دانشجوی پزشکی، حدودا ۴ برابر بیشتر از دانشجوی علوم انسانی است. درحالیکه هر دو در یک کلاس حضور دارند و این موضوع به معنی واقعی کلمه، اجحاف در حق دانشجویان پزشکی است.

۳- براساس بخشنامه‌های رسمی دانشگاه آزاد، می‌بایست وام تحصیلی به میزان ۵۰% شهریه با بازپرداخت بعد از تحصیل در اختیار دانشجویان قرار داده شود. متاسفانه تاکنون این موضوع عملی نشده و تنها در برخی از واحد‌ها، وام به میزان ۲۵% شهریه و با بازپرداخت حین تحصیل پرداخت می‌گردد.

۴- معاهده‌ای که اخیرا دانشگاه آزاد با برخی بانک‌ها در جهت پرداخت وام شهریه با بازپرداخت حین تحصیل منعقد نموده، نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه دانشجویان را به چاهی عمیق‌تر انداخته و آنان را گرفتار محدودیت‌های بانکی نموده است.

۵- با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و مجازی شدن اکثر دروس (تئوری، عملی و بالینی) می‌بایست شهریه دروس عملی و بالینی مجازی، برابر با دروس تئوری ثبت شود و شهریه دوره‌های بالینی کوتاه‌تر، به دانشجویان عودت داده شود، اما متاسفانه برخلاف انصاف با دانشجویان رفتار می‌گردد.

۶- بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت می‌بایست به دانشجویان اینترن، حقوق و کمک هزینه پرداخت گردد، ولی متاسفانه دانشجویان از این حق مسلم خود محروم مانده‌اند.
شرایط فوق آرامش روانی دانشجویان و خانواده آنان را تحت الشعاع خود قرارداده و این موضوع در نهایت سلامت و بهداشت جامعه و امنیت اجتماعی کشورمان را خدشه‌دار می‌کند و فجایع بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

رضایتمندی دانشجویان حاضر از وضعیت دانشگاه بیانگر میزان جذب دانشجویان جدید الورود است. موجبات بهبود شرایط و رفع انزجار دانشجویان و خانواده‌های ایشان را فراهم کنید.

خواهشمندیم نسبت به اصلاح شهریه و عودت به دانشجویان، پرداخت وام‌های مصوب با بازپرداخت بعد از تحصیل و پرداخت حقوق دانشجویان اینترن و ... اقدام فرمایید.

در پایان لازم به ذکر است در صورت عدم اصلاح موارد فوق، مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

به پیوست میزان شهریه‌ها و درصد تغییرات آن در طی سال‌های اخیر ارسال می‌گردد.

دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

رونوشت:
دفتر مقام معظم رهبری
وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

اعتراض دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
Milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
1
7
اصلاانگار قانون خاصی وجود نداره همینطور اضافه میکنن رو شهریه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
3
3
بیایید از زاویه دیگری موضوع را بررسی کنیم الان یک استادیار در دانشگاه ازاد حدود پنج و نیم میلیون دریافتی دارد ولی همان استادیار در دانشگاه دولتی 12 میلیون تومان میگیرد پارسال حقوق هیت علمی دانشگاه دولتی 50 درصد افزایش یافت ولی حقوق هیت علمی دانشگاه ازاد 20 درصد توجیه مقامات و مدیران دانشگاه ازاد هم این است که بیشتر از این نمیتوانیم شهریه ها را افزایش دهیم رشته های پر طرفدار را بیشتر افزایش شهریه داده اند و رشته های کم طرفدار را کمتر افزایش شهریه داده اند و یا ثابت نگه داشته اند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
4
درود به شرفتان.قدرت و سرعت خودتان را بیشتر کنید.ما دانشجوهای دکتری هم به شما می پیوندیم.دانشگاه آزاد اسلامی باید این دیدگاه را ترک کند که دانشجوها دستگاه چاپ پول دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
3
بنده کارمند دانشگاه ازاد هستم حق مسوولیتی روسا و همین مسوولین دانشگاه هرسال دوبار دوبرابر میشه برای ما کارمندان عادی هم از شهریه چیزی بدست نمی آید
نیروی مقاومت پیروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
2
1
بطور کلی هر گونه افزایش شهریه در دانشگاه ازاد اسلامی در وضعیت فعلی اشتباه محض و اب ریختن به اسیاب دشمن است جناب ولایتی شما در زمره سیاسیون مورد اعتماد ملت شهید پرورید لذا اجازه ندهید شهریه دانشجویان در کلیه مقاطع افزایش یابد خدا رفتگانتان را رحمت کند .
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
2
عحب.... کردم برای فرزندم دانشگاه آزاد انتخاب رشته کردم....چرا اینقدر گرونه
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
دخترم پرستاری دانشگاه آزاده این ترم بیشتر درساش عملیه که خوب قاعدتا گرونه ولی وقتی کلاس حضوری و حتی غیر حضوری نیست چرا شهریه میگیرن.و چرا شهریه رو گرون کردن .این دانشجوها که نمیتونن لای کتاب کار عملی یاد بگیرن چرا کسی به فکر نیست اینا قراره فردا برن تو بیمارستانها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین