کد خبر: ۶۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

ناآرامی‌های فیلادلفیا در آستانه انتخابات آمریکا؛ حکومت نظامی اعلام شد

مقامات شهر فیلادلفیا در آمریکا به دنبال ناآرامی های شبانه اخیر که پس از کشته شدن یک مرد سیاهپوست به دست پلیس آغاز شد در این شهر حکومت نظامی اعلام کردند.
ناآرامی‌های فیلادلفیا در آستانه انتخابات آمریکا؛ حکومت نظامی اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

بنا به اعلام مقامات فیلادلفیا مقررات منع رفت و آمد در این شهر از ساعت ۲۱ چهارشنبه شب آغاز شده است و تا شش صبح پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

ناآرامی ها در فیلادلفیا که با غارت فروشگاه ها همراه بود به دنبال کشته شدن والتر والس جونیور، مرد سیاهپوست ۲۷ ساله در روز دوشنبه آغاز شد. او پس از آنکه دو مامور پلیس در خیابان با وی درگیر شدند به ضرب گلوله ماموران جان خود را از دست داد.

اعتراض ها به مرگ والتر والس جونیور که به گفته وکیل خانواده‌اش از بیماری روانی «دوقطبی» رنج می برد موجب شد تا شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا دو شب ناآرام را سپری کند.

این ناآرامی ها در حالی روی داد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه آینده برگزار شود. ایالت پنسیلوانیا یکی از ایالت های کلیدی در انتخابات پیش رو محسوب می شود. رقابت فشرده ای بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده و جو بایدن، رقیب دموکرات وی در این ایالت در جریان است.

دونالد ترامپ در واکنش به ناآرامی های فیلادلفیا گفته است که شهردار دموکرات این شهر مسئول خشونت های روی داده است. نامزد جمهوریخواهان پس از اعتراض ها به مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که به دست پلیس شهر مینیاپولیس کشته شد از شعار «قانون و نظم» در کارزار انتخاباتی خود استفاده می کند.

ناآرامی‌های فیلادلفیا در آستانه انتخابات آمریکا؛ حکومت نظامی اعلام شد

در مقابل جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش خواستار توقف «خشونت و غارتگری ها» در فیلادلفیا شده است.

همزمان با اعلام حکومت نظامی شبانه در شهر فیلادلفیا تعداد نامشخصی از نیروهای گارد ملی آمریکا نیز به این شهر اعزام شده اند. تام وولف، فرماندار دموکرات پنسیلوانیا تائید کرده که خواستار حضور نیروهای گارد ملی در فیلادلفیا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین