کد خبر: ۶۷۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

پلیس اسپانیا ۲۱ «جدایی طلب» دیگر را در کاتالونیا بازداشت کرد

پلیس اسپانیا در تازه‌ترین موج دستگیری افراد نزدیک به جنبش جدایی طلب کاتالونیا، ۲۱ فرد دیگر را دستگیر کرد. مقامات دولتی در اسپانیا مدعی هستند که این افراد مظنون به فساد بوده و در ایجاد اخلال در نظم عمومی مشارکت داشته‌اند.
پلیس اسپانیا ۲۱ «جدایی طلب» دیگر را در کاتالونیا بازداشت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت کشور اسپانیا با تایید این خبر ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد دستگیر شده همچنین به دلیل اتهام‌هایی چون اختلاس از بودجه عمومی و پولشویی تحت پیگرد قضایی بود‌ه‌اند.

به گزارش منابع پلیس، افراد یاد شده صبح روز چهارشنبه و طی عملیاتی ضربتی در شهرهای بارسلون و خیرونا بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر در بیانیه وزارت کشور اسپانیا آمده است که بر اساس نتایج تحقیقات به عمل آمده، بخشی از بودجه‌ای که پیش‌تر به دولت محلی بارسلون و یک نهاد منطقه‌ای حامی تیم‌های ورزشی در کاتالونیا اختصاص داده شده بود مورد اختلاس واقع شده و به صورت غیرقانونی در مسیر دیگری قرار گرفته است.

مقامات دولت اسپانیا همچنین اعلام کرده‌اند که مظنونان دستگیر شده احتمالا در خصوص استفاده از زمین‌های روستایی در «کابرا د مار» واقع در استان بارسلون برای ساخت مرکز تجاری،‌ رستوران و مدرسه دروغ گفته‌اند.

وزارت کشور اسپانیا همچنین یادآور شده که در تحقیقات مرتبط با این پرونده، اتهام تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی به روش‌های گوناگون با بودجه‌ای عمومی که برای منظور دیگری اختصاص داده شده نیز در دست بررسی است.

دادگاهی در بارسلون پیش از این اعلام کرده بود که دو سیاستمدار سابق نزدیک به احزاب جدایی طلب کاتالونیا به نام‌های داوید مادی و اوریول واندرل در میان ۱۰ مظنون پرونده دست داشتن در اختلاس از بودجه عمومی قرار دارند.

دستگاه قضایی اسپانیا مدعی شده که اسناد و شواهد بسیاری را در ارتباط با این پرونده بدست آورده که ممکن است طی روزهای آینده به دستگیری افراد بیشتری منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین