کد خبر: ۶۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

جرمی کوربین از حزب کارگر بریتانیا اخراج شد

حزب کارگر بریتانیا، عضویت جرمی کوربین، رهبر سابق حزب را پس از انتشار نتایج یک تحقیق چند ساله درباره «یهودی‌ستیزی در حزب کارگر»، تعلیق کرد.
جرمی کوربین از حزب کارگر بریتانیا اخراج شد
آفتاب‌‌نیوز :

کمیسیون برابری و حقوق بشر پس از اعلام نتایج گزارش خود گفت: «حزب کارگر مسئول اقدام‌های غیرقانونی در آزار و اذیت و تبعیض است.»

لوسیانا برگر، نماینده سابق حزب کارگر یکی از اعضای یهودی بود که از حزب تحت رهبری کوربین کناره‌گیری کرد. وی پس از تعلیق کوربین گفت که این گزارش سخنان وی را ثابت می‌کند چراکه وی پیش از این گفته بود از سوی هواداران کوربین به اسید‌پاشی، حمله با چاقو و تجاوز تهدید شده بود.

وی در وبلاگ خود نوشت: «این حزب [کارگر] فرهنگ قلدری، تعصب و ارعاب علیه یهودیان را که به درونش نفوذ یافته بود، تسهیل کرد.»

کر استامر رهبر حزب کارگر که در آوریل گذشته جایگزین کوربین شد، در یکی از نخستین اقدام‌ها خود از جامعه یهودیان بریتانیا عذرخواهی کرد. وی روز پنجشنبه قول داد تمام یافته‌های تحقیق دو ساله کمیسیون برابری و حقوق بشر را بپذیرد.

استامر در یک نشست خبری گفت: «خواندن این گزارش سخت بود و برای حزب کارگر روز شرمساری است.»

وی افزود: «می‌توانم به شما قول دهم که من عمل خواهم کرد. دیگر اجازه نخواهیم داد که اقدام‌های ضد یهودی رخ دهد.» وی تاکید کرد که حزب کارگر این گزارش را به‌طور کامل و بدون تردید می‌پذیرد.

جرمی کوربین در واکنش به یافته‌های گزارش اخیر تاکید کرد که «یهودی‌ستیزی نفرت انگیز است» با این حال وی تصریح کرد که تیم وی از سال ۲۰۱۸ تغییرات داخلی را برای مقابله با این موضوع آغاز کرده بود.

وی در عین حال تاکید کرد که تمام یافته‌های گزارش کمیسیون برابری و حقوق بشر را قبول ندارد.

درباره مقیاس مشکل به دلایل سیاسی از سوی مخالفان ما در داخل و خارج از حزب و همچنین بسیاری از رسانه‌ها به‌طرز چشمگیری اغراق می‌شود.

وی افزود: «درباره مقیاس مشکل به دلایل سیاسی از سوی مخالفان ما در داخل و خارج از حزب و همچنین بسیاری از رسانه‌ها به‌طرز چشمگیری اغراق می‌شود.»

سخنگوی حزب کارگر چند ساعت پس از این اظهارات اعلام کرد که عضویت کوربین تعلیق می‌شود: «با توجه به اظهارات امروز وی و قبول نکردن قصور، حزب کارگر عضویت کوربین را تا انجام تحقیقات تعلیق می‌کند.»

وی گفت که کوربین دیگر در صف نمایندگان حزب کارگر در پارلمان بریتانیا نخواهد بود.

استامر نیز تاکید کرد که حزب کارگر «شکست جمعی رهبری» را متحمل شده است: «کسانیکه مشکل را انکار می‌کنند، بخشی از مشکل هستند.»

کارولین واترز، رئیس موقت کمیسیون برابری و حقوق بشر درباره گزارش ۱۲۹ صفحه‌ای این نهاد گفت: «تحقیقات ما چندین موضوع را برجسته کرده است که نشان می‌دهد رویکرد و رهبری [حزب کارگر] برای مقابله با یهودی ستیزی کافی نبوده است.»

وی گفت: «این موضوع غیرقابل توجیه است و به نظر می‌رسد که در نتیجه عدم تمایل به مقابله با یهودی‌ستیزی بیش از ناتوانی در انجام آن باشد.

این کمیسیون تاکید کرده است که تحت رهبری کوربین در حزب کارگر، این حزب به دلیل دخالت سیاسی در شکایت‌های مربوط به یهودی‌ستیزی، قصور در ارائه آموزش کافی به کسانی که پرونده‌های یهودی ستیزی را بررسی می‌کردند و آزار و اذیت شاکیان سه مورد از قانون برابری بریتانیا مصوب سال ۲۰۱۰ را نقض کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین