کد خبر: ۶۷۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

روسیه: تمایلی به پذیرش معاهده منع تسلیحات هسته ای نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، این کشور تمایلی به امضا و تصویب معاهده منع تسلیحات هسته ای با توجه به اینکه این سند دربر دارنده ریسک هایی برای مساله عدم اشاعه تسلیحات هسته ای است، ندارد.
روسیه: تمایلی به پذیرش معاهده منع تسلیحات هسته ای نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی در مسکو تصریح کرد: ما از این سند حمایت نکرده و آن را امضا یا تصویب نمی کنیم. این برای روسیه الزام آور نخواهد بود. ما اعتقاد نداریم که این معاهده باعث ایجاد هیچ استاندارد یا هنجاری شده و یا به رشد قوانین بین المللی رایج کمکی کند.

او در ادامه این سند را با توجه به این که بدون مشارکت قدرتهای هسته ای تهیه شده مبهم خواند.

زاخارووا خاطر نشان کرد، روسیه هیچ شکاف قانونی در زمینه خلع سلاح هسته ای نمی بیند و این سند بدون در نظر گرفتن اصول اساسی زیربنای معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای تهیه شده و توافقات درباره یک چنین مساله پیچیده ای می توانند تنها در نتیجه اتفاق نظر همه طرفهای مربوطه حاصل شوند.

زاخارووا بیان داشت، مسکو چارچوب مفهومی فرآیند مذاکرات را که بافت راهبردی را نادیده گرفته غیرقابل قبول می داند.

او گفت: ما تهیه یک معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته ای و حمایت از آن را یک اشتباه در نظر می گیریم. ما نمی دانیم این سند چطور می تواند کمکی عملی به فرآیند محدود کردن و کاهش دادن تسلیحات هسته ای کند. به عبارت دیگر چیزی که برای ما واضح است این است که این معاهده تحریم به اختلافات بیشتر و انزجار بین کشورها می کند. این معاهده می تواند موجب وارد شدن آسیبهای غیرقابل جبران به معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و نظام عدم اشاعه هسته ای که از طریق آن ایجاد شده، شود.

وی افزود، روسیه حاضر است که مشارکت عملی چشمگیری در زمینه آزاد کردن جهان از تهدید ایجاد شده ازسوی سلاحهای هسته ای به عمل آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین