کد خبر: ۶۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

سردار سلامی: سپاه به آسیب دیدگان کرونا بسته معیشتی می دهد

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه 54 هزار پایگاه‌های مقاومت در کشور بایستی به پایگاه امدادگران و حافظان سلامت کشور تبدیل شوند، از ارائه بسته‌های معیشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد.
سردار سلامی: سپاه به آسیب دیدگان کرونا بسته معیشتی می دهد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه 9 آبان) در نشست هماهنگی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) که در مرکز فرماندهی و کنترل سپاه برگزار شد و فرماندهان سپاه استان‌های سراسر کشور هم به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند،بعد از شنیدن گزارش عملکرد استان‌ها، اظهار داشت: ورود سپاه به مسئله مقابله با کرونا یک ماموریت است و سپاه همیشه ماموریت‌های خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

وی افزود: انتظارمان از همه فرماندهان این است که همه پایگاه‌های مقاومت که شامل 54 هزار پایگاه در کشور می‌شود، بایستی به پایگاه امدادگران و حافظان سلامت کشور تبدیل شوند و ان‌شاءالله بتوانیم نقش‌آفرینی جدی در تشخیص زودرس ویروس کرونا انجام دهیم. چرا که بر اساس دیدگاه‌ها و نظریه‌های اثبات شده پزشکان اگر این بیماری به سرعت تشخیص داده شود و افراد بیمار در قرنطینه قرار گیرند و بتوانیم افراد سالم را از آنها جداسازی کنیم، زنجیره انتقال این بیماری به صورت طبیعی قطع خواهد شد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بایستی تلاش کنیم هر چه سریع‌تر افراد سالم را از افراد مبتلا به ویروس کرونا جدا کنیم ضمن اینکه توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوارهای کم درآمد و توصیه به آنها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که بایستی همه سپاه‌های استانی و شهرستانی به خوبی آن را انجام داده و به قرنطینه کردن بیماران کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در شهرهایی که کنترل ورود و خروج صورت می‌گیرد سپاه‌های استانی و شهرستانی باید به برادران نیروی انتظامی کمک کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: همه درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و همه بیمارستان‌ها همانطور که تاکنون به حوزه بهداشت و درمان کشور کمک کرده‌اند از هم اکنون به بعد بایستی به عنوان پایگاه‌های سلامت در خدمت درمان بیماران کرونا قرار گیرند و این کار را هم فرماندهان باید مدنظر خود داشته باشند.

فرمانده کل سپاه افزود:تولید ماسک و توزیع آن مسأله مهمی است و بایستی نیروهای بسیج این کار را انجام داده و در اماکن پر رفت و آمد حتما پایگاه‌هایی را برای این کار ایجاد کرده و توزیع ماسک تا حد ممکن صورت پذیرد تا بتوانیم فرهنگ استفاده از ماسک را در جامعه گسترش دهیم زیرا از راه‌های جلوگیری از گسترش بیماری کرونا است.

وی افزود: ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌هایی که از کرونا آسیب معیشتی دیده‌اند نکته مهمی است که هم اکنون از سوی بخش‌های مختلف سپاه در حال انجام است و نبایستی این مسأله متوقف شود. ضمن اینکه مشارکت جدی سپاه در این مسأله انتها ندارد و ان‌شاءالله انتهای آن زمانی است که این بیماری ریشه‌کن شده و جامعه ما به وضع طبیعی خودش بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین