کد خبر: ۶۷۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

دادگاه آمریکایی در ایالت مینه‌سوتا به نفع ترامپ رای داد

یک دادگاه تجدیدنظر در ایالت مینه‌سوتا در رایی به نفع ترامپ اعلام کرد که آرای پستی دریافتی پس از روز انتخابات در این ایالت معتبر نیست.
دادگاه آمریکایی در ایالت مینه‌سوتا به نفع ترامپ رای داد
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه گزارش داد که یک دادگاه تجدیدنظر در ایالت مینه‌سوتا در حکمی اعلام کرده است که آرای پستی در این ایالت باید تا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) دریافت شود و آرایی که پس از آن دریافت شود معتبر نیست.

این حکم پس از آن صادر شد که مقام‌های دموکرات این ایالت برنامه‌ریزی کرده بودند که آرای پستی را که با تاخیر و پس از روز برگزاری انتخابات دریافت می‌شود را نیز شمارش کنند.

اما این دادگاه اعلام کرد که این اقدام خلاف قوانین انتخاباتی این ایالت است و آرایی که پس از ساعت ۸ شب روز سوم نوامبر دریافت می‌شود، نباید به حساب بیاید.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا همواره مخالفت خود را با رای‌گیری پستی اعلام و مدعی شده است که در این نوع رای‌گیری امکان تقلب گسترده وجود دارد.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا به دلیل شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از شدت‌گیری این همه‌گیری، رای‌گیری پستی به صورت گسترده‌ای انجام شده و در بسیاری از ایالت‌ها نیز انتخابات زودهنگام برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین