کد خبر: ۶۷۸۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

افزایش قیمت اوراق مسکن

روند افزایشی قیمت اوراق مسکن همچنان ادامه دارد، به طوریکه متاهلین تهرانی برای دریافت این وام باید ۴۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.
افزایش قیمت اوراق مسکن
آفتاب‌‌نیوز :

تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۸۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۹۰ هزار و ۳۰۰، ۹۴ هزار و ۴۰۰ و ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۱ هزار و ۹۰۰، ۹۳ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه در فروردین تا مهرماه سال جاری

بر این اساس، تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۸۹ هزار و ۸۰۰، ۹۱ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر، مرداد و شهریور سال جاری نیز با قیمت ۹۰ هزار، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۹۳ هزار تومان داد و ستد می شوند. قیمت تسه مهرماه نیز ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومانی ۱۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ هفت میلیون و ۲۴ هزار تومان خریداری کنند، ۲۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان می شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است که همراه با هفت میلیون و ۲۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۴۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۴ میلیون و ۴۸هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۰ میلیون و ۵۳۶ هزارتومان می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
اینطوری که دیگه ارزش گرفتن نداره. واسه 240 میلیون وام باید حدود 42 میلیون اولش پرداخت کنی هزینه تو رهن رفتن آپارتمان هم چیزی حدود 5 تا 7 میلیون میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین