کد خبر: ۶۷۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

نگرانی رسانه حامی ترامپ از بروز جنگ داخلی درآمریکا بعد از انتخابات

در پی حساس تر شدن رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا میان رقیبان دمکرات و جمهوریخواه، بیل ماهر مجری شبکه فاکس نیوز از هواداران ۲ طرف درخواست کرد که با خودداری از خشونت و شورش، این کشور را به سوی جنگ داخلی نبرند.
نگرانی رسانه حامی ترامپ از بروز جنگ داخلی درآمریکا بعد از انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

ماهر با اشاره به نتیجه تازه ترین نظرسنجی که نشانگر نگرانی ۲۴ درصد از رای دهندگان واجد شرایط ایالات متحده از آغاز جنگ داخلی در پنج سال آینده است، با همانندی ملت آمریکا به یک خانواده، گفت: بر اساس تعریف خانواده، اعضای آن با وجود نفرت از یکدیگر، به خشونت روی نمی آورند.

ماهر در بخش دیگری از سخنانش افزود: صرف نظر از برنده این انتخابات، بیائید با خودداری از رفتن به سوی جنگ داخلی، یک راست به سوی آشتی و سازش برویم، زیرا نه لیبرال ها جنگیدن بلدند و نه هواداران ترامپ آرامش را دوست دارند.

وی با رد سخنان تحریک آمیز ترامپ در گردهمایی های تبلیغاتی در باره تقسیم کردن ایالات های آمریکا به رنگ های قرمز (جمهوریخواه) و آبی (دمکرات)، گفت: من به سراسر کشور سفر کرده ام و چنین چیزی وجود ندارد.

ماهر با اشاره به کلین کانوی مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جرج کانوی همسرش که مخالفت سرسخت ترامپ است، هشدار داد: در صورت آغاز جنگ داخلی دیگری، نه تنها ایالت ها، شهرها و خیابان ها بلکه حتی خانه هایمان نیز به ۲ بخش تقسیم خواهد شد.

با نزدیک تر شدن روز نهایی انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) و تنگاتنگ ترشدن رقابت ها، شمار بسیاری از شهروندان به علت نگرانی از بروز درگیری، خشونت و جنگ داخلی، خود را مسلح کرده اند و تقاضای برای خرید سلاح های جنگی افزایش یافته است.

«استفان جی اَدلر» (Stephen J Adler) سردبیر ارشد خبرگزاری رویترز گفت: به خبرنگارانی که به پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می پردازند، جلیقه ضد گلوله و ماسک ضد گاز داده شده است.

رسانه های آمریکا درباره احتمال وقوع درگیری و آشوب در روز انتخابات آمریکا یا پس از اعلام نتایج آن گزارش های زیادی منتشر کرده اند.

به نوشته تارنمای خبری «پرس گزت» (Press Gazette): با اینکه برای خبرنگاران سازمانهای خبری همچون رویترز، داشتن بسته ای از لوازم حفاظتی در نقاط بحرانی جهان امری غیر عادی نیست، اما آنچه که پوشیدن جلیقه ضد گلوله و زدن ماسک ضد گاز را غیرعادی می سازد، کاربرد آن برای پوشش اخبار انتخابات ایالات متحده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین