کد خبر: ۶۷۸۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

۴ سال ریاست جمهوری مجدد ترامپ کابوسی برای قاره سبز

یک رسانه آلمانی در گزارشی چهار سال ریاست جمهوری مجدد ترامپ را برای اروپا کابوس دانست و"جو بایدن" را چشم امید سران اروپایی برای بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک ارزیابی کرد.
۴ سال ریاست جمهوری مجدد ترامپ کابوسی برای قاره سبز
آفتاب‌‌نیوز :

"دویچه وله" آلمان در مطلبی به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا و انتظارات اروپا از آن پرداخته و نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روابط خود با بسیاری متحدانش را در هم شکسته است. چهار سال ریاست جمهوری مجدد ترامپ بر آمریکا برای بسیاری از سیاستمداران اروپایی یک کابوس است.

"جانیس امانوئیلیدیس"، مدیر اتاق فکر مرکز سیاست های اروپایی در بروکسل در این باره می گوید: اگر "جو بایدن"، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود امیدی برای بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک وجود دارد. البته هیچ کس با ساده لوحی این طور فکر نمی کند که بازگشت به دوران قبل از ترامپ وجود خواهد داشت؛ اما این امید وجود دارد که اوضاع کمی بهتر شود.

این کارشناس برجسته اروپایی همچنین گفت: اگر "جو بایدن"، نتواند رقیب جمهوریخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری را از میدان بدر کند این نگرانی وجود دارد که مناسبات بین آمریکا و اتحادیه اروپا بدتر شود.

"جانیس امانوئیلیدیس" گفت: در این صورت این احتمال وجود دارد که ترامپ در دوران دوم ریاست جمهوری خود در آمریکا فشارها بر اروپا را افزایش دهد. ترامپ اروپا را نسبت به دیگر بازیگران جهانی شر بزرگتری می داند و علنا این را اعلام کرده است.

"راینهارد بوتیکوفر"، از نمایندگان پارلمان اروپا و کارشناسان سیاست خارجی حزب سبز آلمان هم بر این عقیده است که هنوز بسیاری سیاستمداران در دولت و کنگره آمریکا و حتی در میان جمهوریخواهان وجود دارند که می دانند برای مقابله با چین، روسیه و دیگران به اروپا نیاز دارند.

این نماینده پارلمان اروپا همچنین بر این عقیده است که روی کار آمدن رئیس جمهوری مانند بایدن همه چیز را متفاوت تر نمی کند، اما می توان تصور کرد که وی بیشتر از ترامپ به متحدان سنتی خود اعتماد دارد، به آن ها گوش می دهد و به دنبال نقاط مشترک با آن ها می گردد.

وی افزود: فرقی نمی کند که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا برنده شود، در هر حال ما باید همکاری ها را فشرده تر کنیم. ما همچنان می توانیم با ملودی های یکسان آواز بخوانیم.

یک بررسی که توسط شورای روابط خارجی اوپایی در بروکسل انجام شده است هم نشان می دهد که اروپاییان اعتماد خود به متحد نزدیک ( آمریکا) را به شدت ازدست داده اند. به ویژه مدیریت آشفته ترامپ در دوران بحران کرونا در به وجود آمدن چنین شرایطی نقش داشته است.

محققان اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا بر این عقیده اند که جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات خود را به اروپا نزدیک خواهد کرد. این محققان انتظار دارند که آمریکا در دوران ریاست جمهوری وی بار دیگر به توافق آب و هوای پاریس و سازمان بهداشت جهانی برگردد. به اعتقاد این محققان ورود بایدن به کاخ سفید ناتو را به عنوان یک ائتلاف قدرتمند خواهد کرد.

دویچه وله در بخش دیگری از این مطلب نوشت: بعد از انتخابات آمریکا اروپاییان می خواهند به سرعت با منتخب انتخابات ریاست جمهوری درباره مناسبات تجاری سخن بگویند. این در حالی است که همچنان ترامپ اروپا را تهدید می کند که تعرفه های گمرگی بر خودرو و کالاهای دیگر از اروپا را افزایش می دهد.

البته مسئله مناسبات تجاری با اروپا در مبارزات انتخاباتی نه برای ترامپ و نه برای بایدن موضوع مهم و مطرحی نبود.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در اظهاراتی دیپلماتیک گفته است: در این دوران ما باید مراقب دوستی هایمان باشیم و به ائتلاف ها پایبند باشیم، چرا که این مسئله واقعا مهم است. به گفته وی برخی اختلافات طولانی مدت بین اتحادیه اروپا و آمریکا وجود دارد که باید سریعا برطرف شود.

دویچه وله در ادامه نوشت: با یک جو بایدن لیبرال تر و کم تر جنگ طلب اکثر سران اروپایی راحت تر کنار می آیند.

به گفته "جانیس امانوئیلیدیس" در هر حال در نهایت اتحادیه اروپا در کنار هم متحد باقی خواهد ماند تا از منافع خود در برابر ایالات متحده صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود حمایت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
ایشالله ترامپ برنده بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین