کد خبر: ۶۷۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴

تعداد آرای زودهنگام در آمریکا از ۹۰ میلیون رأی گذشت

رسانه‌های آمریکایی از افزایش تعداد آرای زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بیش از ۹۰ میلیون رأی در فاصله سه روز مانده به انتخابات خبر دادند.
تعداد آرای زودهنگام در آمریکا از ۹۰ میلیون رأی گذشت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری انتخابات در 50 ایالت آمریکا حاکی از این است که تا صبح روز شنبه به وقت محلی تعداد افرادی که قبل از روز رسمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی سوم نوامبر (13 آبان) رأی خود را به صندوق انداخته و یا پست کرده‌اند، از 90 میلیون نفر فراتر رفته است.

اخذ بیش از 90 میلیون رأی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی رقم خورده است که در انتخابات سال 2016 که به پیروزی دونالد ترامپ انجامید، در مجموع 136.5 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده بودند. به عبارت دیگر آمار شرکت‌کنندگان در فرآیند رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکنون به حدود دوسوم کل شرکت‌کنندگان در انتخابات قبلی رسیده است.

منابع رسمی در آمریکا گزارش داده‌اند که تاکنون تعداد آرای زودهنگام اخذ شده در ایالت‌های تگزاس و هاوایی از آمار کل شرکت‌‌کنندگان در انتخابات قبلی ریاست جمهوری در این دو ایالت عبور کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف آمریکا، اغلب شهروندان این کشور ترجیح می‌دهند که رأی خود را به‌صورت پستی ارسال کنند؛‌ به‌طوری که در این دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رکورد بیشترین آرای پستی در تاریخ این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دوره‌های گذشته شکسته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین