کد خبر: ۶۷۸۳۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

کوچ خالی‌فروشان از بازار ارز/ دلالان دلار را چند می‌خرند؟

قیمت دلار در حالی تغییر کانال داد که بسیاری از معامله‌گران انتظار داشتند این ارز شاخص بازار مقاومت ببیشتری را در کانال ۲۷ هزار تومان از خود نشان دهد.
کوچ خالی‌فروشان از بازار ارز/ دلالان دلار را چند می‌خرند؟
آفتاب‌‌نیوز :

بازار ارز این روزها یکپارچه در قامت فروشنده ظاهر شده است . هر چند قیمت ارز در صرافی های ملی تا ۲۶ هزار و ۸۷۰ تومان عقب‌نشینی کرد اما با این حال قیمت خرید دلار از مردم رقمی به مراتب پایین‌تر از این رقم را در بر می‌گیرد هر دلار آمریکا از سوی دلالان در محدوده قیمتی ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان خریداری می‌شود صرافان بانکی نیز تمایلی برای خرید ارز نشان نمی‌دهند .

صرافان می‌گویند طی روزهای اخیر معاملات کاغذی متوقف شده و همین امر در کاهش قیمت‌ها تاثیری جدی را به جا گذاشته است .

به عبارت دیگر در روزهای پیشروی قیمت ارز، برخی دلالان با انجام معامله کاغذی یا به اصطلاح صرافان خالی فروشی تنها برای قیمت گذاری در بازار اقدام می کردند و مبالغی را در اولین ساعات روز بدون رد و بدل کردن ارز بین خود به فروش می رساندند تا قیمت‌ها در بازار،در سقف باقی بماند. سقف قیمتی دلار در بازار ۳۲ هزار و ۱۰۰تومان است اما بیش از دو هفته است که بازار روندی کاهشی را طی می‌کند.

در روزهای سقف‌شکنی قیمت دلار، برخی دلالان حتی قیمت های ۳۵ هزار تومان را برای فروش دلار پیشنهاد می دادند اما در شرایط کنونی حاضر به خرید دلار به قیمت ۲۵ هزار تومان نیستند .

تقاضا برای خرید ارز در شرایط کنونی به کف رسیده از این رو اغلب معامله‌گران در نقش فروشنده ظاهر می‌شوند و این امر خود نشان از تداوم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار دارد.با تغییر فاز بازار ارز ، فروش دلار به قیمت، به یکی زا سخت‌ترین کارها تبدیل شده است از این رو بسیاری معتقدند کاهش قابل توجه نقدشوندگی بازار خود زیانی را متوجه نوسان گیران و کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری وتاه مدت راهی بازار ارز شده‌اند، وارد می کند .

بر اساس این گزارش صرافان پیش بینی می کنند بازار ارز فعلا رد فاز ریزشی بماند و شرایط تغییر چندانی را تجربه نکند، هر چند تغییر دوباره کانال را بسیاری برای دلار در یک روز چندان محتمل نمی‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
2
2
خدا لعنت کند ترامپ ودوستان دلال داخلی اش را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
انشاءالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین