کد خبر: ۶۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

عوارض عجیب و خطرناک "لانگ کرونا"!

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه عوارض طولانی مدتی در برخی بیماران کرونایی مشاهده شده، گفت: هنوز پایانی برای این عوارض متصور نیستیم و معلوم نیست این عوارض تا چه مدت ماندگاری دارند.
عوارض عجیب و خطرناک
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه بیماری کرونا در برخی افراد عوارض طولانی مدتی ایجاد می کند، گفت: اصطلاحا به این نوع بیماری "لانگ کرونا" یا کرونای طولانی مدت گفته می شود و عوارض آن نیز طولانی مدت با افراد خواهد بود.

وی افزود: بیماری کرونا هنوز ابعاد ناشناخته بسیاری دارد و مدت زیادی از عمر این بیماری نمی گذرد که بتوان نظر کامل و دقیقی داد و مشخص کرد که عوارض آن چه مدت طول می کشد.

جانبخش تصریح کرد: در حال حاضر برخی بیماران هستند که مدت ها از بهبود بیماری کرونا آنها گذشته، اما همچنان عوارض ناشی از کرونا را دارند و مشخص نیست تا چه مدت دیگر این عوارض با آنها خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با خطرناک خواندن برخی از این عوارض گفت: از جمله این عوارض می توان به سردردهای میگرنی، بیماریهای قلبی، اختلالات عضلاتی قلب که می‌تواند کشنده باشد، دیابت و سندرم خستگی مزمن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین بی خوابی، بی اشتهایی، ناتوانی و ضعف بیش از حد بعد از کرونا، اختلالات عضلانی و لاغر شدن و اختلالات خلقی هم بخش دیگر این عوارض هستند که هنوز به مدت چند ماه در برخی بیماران مشاهده می شود.

جانبخش تصریح کرد: در موارد نادری هم داشته ایم که برخی بیماران از قبل سردردهای میگرنی داشته و بعد از ابتلا به کرونا بیماری آنها بهبود پیدا کرده است.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص مدت ماندگاری این عوارض هم گفت: هنوز زمان دقیقی برای اتمام این عوارض مشخص نیست، چون از عمر کرونا بیش از چند ماه نمی گذرد و با گذشت زمان می توان در خصوص مدت ماندگاری این عوارض به نظرات بهتری رسید.

وی افزود: در حال حاضر برخی بیماران ماه هاست با این عوارض دست به گریبانند و هنوز هم ادامه دارد.

جانبخش یادآور شد: اگر بیماری کرونا اختلالات آناتومیک ریه ایجاد کند که در برخی بیماران مشاهده می شود، متاسفانه این افراد باید تا پایان عمر برای تنفس از دستگاه اکسیژن استفاده کنند و این عوارض مادام العمر با آنها خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین