کد خبر: ۶۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

بیش از ۴۰ کشته در زلزله اخیر ترکیه

شمار تلفات زمین لرزه اخیرِ ترکیه از ۴۰ تن فراتر رفت.
بیش از ۴۰ کشته در زلزله اخیر ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام مرکز مدیریت بلایا و شرایط اضطراری ترکیه شمار تلفات زمین لرزه روز جمعه که غرب ازمیر را لرزاند به ۴۲ تن افزایش پیدا کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اواخر وقت روز گذشته (شنبه) شمار قربانیان این حادثه را ۳۷ و تعداد مصدومین را بیش از ۸۸۰ نفر اعلام کرد.

هرچند مرکز مدیریت بلایا و شرایط اضطراری ترکیه صبح امروز در گزارشی اعلام کرد: آخرین آمارها حاکی از آن است که تاکنون ۴۲ تن بر اثر وقوع زلزله جان خود را از دست داده اند. همچنین نیروهای امداد و نجات در حال جستجو در میان آوارهای به جا مانده از ۹ ساختمان هستند.

غروب روز جمعه زلزله ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر غرب ترکیه را لرزاند که کانون آن در دریای اژه و در نزدیکی ازمیر بوده است. این زمین لرزه در یونان نیز احساس شد و مرکز لرزه نگاری این کشور بزرگی زمین لرزه را ۶.۹ ریشتر اعلام کرد.

گزارش ها حاکی از آن است به دنبال این زمین لرزه دستکم ۲۰ ساختمان در ازمیر تخریب شدند. این زمین لرزه موجب وقوع سونامی خفیف و جاری شدن آب در خیابان های شهرهای ساحلی شد.

به گفته شهردار ازمیر حدود ۱۸۰ نفر در میان آوار گرفتار هستند.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، همچنین این زمین لرزه در جزیره ساموس در یونان نیز با خسارت همراه بوده و موجب فوت دو تن و مصدومیت ۲۰ نفر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین