کد خبر: ۶۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

دوربین هوش مصنوعی سر طاس داور فوتبال را با توپ اشتباه گرفت!

یک دوربین هوش مصنوعی که برای دنبال کردن توپ فوتبال و تصویربرداری از مسابقه فوتبال طراحی شده بود، با اشتباه گرفتن سر طاس داور بازی با توپ، تماشاگران تلویزیونی را ناامید و عصبی کرد.
دوربین هوش مصنوعی سر طاس داور فوتبال را با توپ اشتباه گرفت!
آفتاب‌‌نیوز :

 این روزها هوش مصنوعی(AI) به طور فزاینده ای در بسیاری از کارها با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به هر حال نمی‌توان کتمان کرد که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است و گاهی دچار اشتباه و حتی مشکل آفرین می‌شود.

به گزارش آی ای، باشگاه فوتبال "اینورنس کالدونیان تیستل" که در لیگ اسکاتلند فعالیت می‌کند، در پی شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 اقدام به استفاده از دوربین‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی برای پوشش دادن بازی‌هایش کرده است و هنگام تصویربرداری از مسابقه این هفته این تیم در برابر تیم "آیر یونایتد"، این دوربین‌های رباتیک که برای دنبال کردن توپ آموزش دیده‌اند، سر طاس داور مسابقه را با توپ اشتباه گرفتند و سبب شدند تماشاگران به جای تماشای گل‌های تیم محبوبشان و اتفاقاتی که در محل قرارگیری توپ رخ می‌داد، در یک اتفاق ناخوشایند و حتی شاید خنده دار، همواره سر طاس داور مسابقه را ببینند.

این اتفاق شاید برای ما خنده دار باشد، اما قطعا برای هواداران این تیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقه را به ناچار از خانه دنبال می‌کردند، خوشایند نبوده است.

چند هفته پیش بود که این باشگاه ورزشی به طرفدارانش اعلام کرد که دیگر از تصویربرداران انسان استفاده نخواهد کرد و از این دوربین‌های رباتیک بهره خواهد برد.

این باشگاه چند هفته‌ای است که از تصاویر زنده تهیه شده توسط سیستم دوربین رباتیک موسوم به "Pixellot" نصب شده در استادیوم کالدونیان استفاده می‌کند. سیستم "Pixellot" از دوربین‌هایی با فناوری هوش مصنوعی و توانایی ردیابی توپ و پخش تصاویر با کیفیت HD بهره می‌برد.

اکنون طرفداران این تیم به دلیل عملکرد نامناسب این دوربین‌های رباتیک و از دست دادن گل‌های تیمشان شاکی شده‌اند.

آنها پیشنهاد کردند که داور مسابقه در صورت طاس بودن کلاه سر کند تا از سردرگمی و اشتباهات هوش مصنوعی کاسته شود.

کل این داستان برای هر کسی که آن را می‌خواند طنزآمیز است، اما طرفداران فوتبال می‌توانند درک کنند که این اشتباه چقدر برای هواداران هر دو تیم ناامیدکننده بوده است.

احتمالا سیستم "Pixellot" اصلاح می‌شود تا در مسابقات آینده عملکرد بهتری داشته باشد، اما در این بین، این حادثه نشان می‌دهد که شاید لازم نیست همه انسان‌ها با ربات ها جایگزین شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین