کد خبر: ۶۷۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

تشریح جزئیات محدودیت های کرونایی تهران

با افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا، مسوولان ستاد ملی کرونا محدودیت های کنترل شیوع این ویروس منحوس را افزایش دادند و برای عمده شهرها از جمله تهران تمهیدات سخت گیرانه اتخاذ کردند.
تشریح جزئیات محدودیت های کرونایی تهران
آفتاب‌‌نیوز :

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رییس کمیته‌ی امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شب گذشته با ابلاغیه ای اعلام کرد که پیرو چهل‌ودومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، تصمیماتی اخذ شد که براساس آن از ساعت ۱۲ روز دوشنبه12 آبان ماه، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان ممنوع شد.

در این اطلاعیه آمده است که اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به‌صورت یکپارچه، ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع است و زمان خاتمه طرح نیز ساعت ۲۴ روز جمعه 16 آبان ماه تعیین شده است.

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا نیز در گفت وگویی با ایسنا از آغاز محدودیت‌ برای تردد خودروها در جاده‌های ورودی و خروجی ۲۵ مرکز استان کشور خبر داد و می گوید: برابر تصمیم این ستاد که پلیس راهور ناجا نیز مجری آن است، از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه خروج تمامی خودروهای شخصی با پلاک بومی از ۲۵ مرکز استان و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به این ۲۵ مرکز استان ممنوع شد و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد اما خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نیست.

همچنین بندپی استاندار تهران درباره احتمال اعمال تعطیلی دو هفته ای تهران می افزاید: هر تصمیم گیری نقاط مثبت و منفی دارد و این پیشنهادات باید به صورت جامع بررسی شود و نهایتا در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود و جلسه ای با حضور ٧ استاندار به نمایندگی از استانداران سراسر کشور و ٧ رییس دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با وزرای کشور و بهداشت خواهیم داشت که در آن پیشنهادات بررسی می شود تا در شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم در جهت سلامت مردم و جامعه تصمیمات و محدودیت هایی اعمال کنیم و البته باید بررسی شود این محدودیت ها چه مشکلاتی برای سایر اقشار جامعه فراهم می کند و همه جوانب در نظر گرفته شود.

کنترل بر حسن انجام محدودیت ها در حالی است که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام ایجاد گشت‌های مشترک پلیس، وزارت بهداشت، صنوف و ... در پی مصوبه و درخواست ستاد مقابله با کرونا در تهران می گوید: نزدیک به سه هفته است که تذکر و ارشاد و ... را شروع کرده ایم و حدود یک هفته هم هست که برخوردهای جریمه‌ای با صنوف و خودروها نیز در کنار تداوم تذکر آغاز شده و توامان ارشاد و جریمه در حال انجام است و حتی در اتوبوس ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کرده ایم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس ها را نگه داشته و تذکر بدهند.

برهمین اساس سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ نیز از تمدید دوباره محدودیت های کرونایی و ممنوعیت فعالیت برخی صنوف تا پایان هفته خبر داده و به ایسنا می گوید: با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا و تاکیدات ستاد استانی مقابله با کرونا، مشاغل، صنوف و اماکن عمومی به چهاردسته تقسیم بندی شده است که طبق آخرین تصمیمات، فعالیت صنوف دسته‌های سوم و چهارم باز هم تا پایان هفته ممنوع اعلام شد.

وی با اعلام اینکه فعالیت حضوری دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‎ای و زبان‌سراها و کتابخانه‌ها ممنوع بوده و می‌توان آن را از طریق غیرحضوری و آنلاین ادامه داد، می افزاید: همچنین فعالیت مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینما و تئاتر و مراکز مشابه و موزه ها و باغ موزه ها نیز ممنوع است. همچنین تالارهای پذیرایی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی زنانه، باشگاه های ورزشی پر برخورد نظیر کشتی، کاراته، جودو و...، مدارس شبانه روزی، کافه ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی و مراکز تفریحی آبی و باشگاه های ورزشی سالنی نیز جزو مواردی هستند که فعالیتشان همچنان تا پایان هفته ممنوع است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه برگزاری مراسم های اجتماعی فرهنگی، مذهبی و همایش ها نیز ممنوع است، می گوید: تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت این موارد در هفته آینده بر عهده ستاد مقابله با کرونا خواهد بود و فعلا تا پایان هفته جاری تصمیم بر تداوم و تمدید محدودیت ها و ممنوعیت ها است و صنوف متخلف نیز که پروتکل ها را رعایت نکنند مورد تذکر واقع شده و در صورت تکرار جریمه خواهند شد که پلمب نیز جزوی از آن است.

همچنین براساس این محدودیت ها،غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران نیز از تشدید نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان تهران خبر داده و ادامه می دهد: در صورت سهل انگاری مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان جرایمی شامل اخطار کتبی تا انفصال از خدمت موقت و دائمی مشمول آنها می شوند. مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی ملزمند تا به آن دسته از ارباب رجوع خدمت ارائه دهند که از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین