کد خبر: ۶۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

چین: آمریکا حق نصیحت کردن درباره حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت، پکن به مفهوم حقوق بشر مردم محور پایبند است و آمریکا حق یا صلاحیتی برای پند و اندرز دادن در قبال حقوق بشر ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

 وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را در پاسخ به محتوای وب پیج جدید حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا که در آن چین متهم به بی‌احترامی به حقوق بشر در سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ شده، مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وانگ گفت، هر کسی قبل از بحث درباره مسائل مربوط به وضعیت حقوق بشر در یک کشور یا منطقه باید درکی عینی و جامع درباره این وضعیت داشته باشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد، چین برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۳ به عنوان عضو شورای حقوق بشر انتخاب شده و سختگیرانه‌ترین و فراگیرترین تدابیر را برای پیشگیری و کنترل در قبال شیوع کووید ۱۹ در پیش گرفته است.

او افزود، در این میان بهبود بسیاری از جوانب زندگی روزانه مردم چین ثابت کرده که این کشور دستاوردهای بزرگی در توسعه حقوق بشر کسب کرده است.

وانگ ادامه داد، با این حال طرف آمریکایی همه حقایق را نادیده می‌گیرد و در امور داخلی کشورهای دیگر تحت لوای حقوق بشر مداخله می‌کند.

وی افزود، چین قاطعانه با چنین رفتاری مخالف بوده و از آمریکا می‌خواهد مشکلاتش با مسائل حقوق بشری را نظیر تبعیض نژادی، اعمال قانون به شکل خشونت آمیز، سوءاستفاده از زندانی‌ها و همین‌طور مساله تحریم‌ها و جنگ‌ها در کشورهای دیگر را اصلاح کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین