کد خبر: ۶۷۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به ۱۰۰ میلیون رسید

براساس گزارش "پروژه انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا، نزدیک به ۱۰۰ میلیون آمریکایی آرای خود را به صورت پیش از موعد در صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.
تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به ۱۰۰ میلیون رسید
آفتاب‌‌نیوز :

ساعاتی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این تعداد بی‌سابقه برابر با تا ۷۰ درصد از کل تعداد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاندمی کرونا باعث افزایش شدید در رای‌گیری‌های پستی و رای‌گیری‌های حضوری پیش از موعد شده است؛ پاندمی که تاکنون جان بیش از ۲۳۰ هزار تن را در ایالت‌های آمریکا گرفته و همچنان در بسیاری از ایالت‌های این کشور قربانی می‌گیرد.

در نظرسنجی‌های سراسری، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که به خاطر مدیریتش در موضوع پاندمی کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، پیشتاز است. نظرسنجی خبرگزاری رویترز-پایگاه ایپسوس که بین تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اکتبر صورت گرفته، نشان می‌دهد که بایدن با ۵۱ درصد آرا از ترامپ با ۴۳ درصد آرا پیشتاز است.

اما این رقابت در ایالت‌های کلیدی که از طریق آرای الکترال نتیجه انتخابات را مشخص می‌کنند از جمله در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی همچنان شبیه یک بازی شیر یا خط است و هر چیزی در آن‌ها ممکن است.

پس از آنکه دونالد ترامپ بدون ارائه مدرک، صحت و درستی رای‌گیری پستی را زیر سوال برد و تاکید کرد که در آن تقلب می‌شود، انتظار می‌رود تعداد وسیعی از طرفداران وی به صورت حضوری در روز انتخابات در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

این در حالی است که دموکرات‌ها نه تنها به خاطر پاندمی کرونا بلکه به خاطر اقدامات دولت ترامپ در مانع‌تراشی در روند اجرای رای‌گیری پستی، به شدت از رای‌گیری پیش از موعد حمایت کرده‌اند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ به راحتی از ۱۳۸ میلیون تنی که در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شرکت کردند، خواهد گذشت. در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی تنها ۴۷ میلیون رای پیش از روز انتخابات اخذ شده بود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین