کد خبر: ۶۷۸۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
پلاک ۱۴: خاطرات سفر ۱۰ روزه رهبری به کرمان

"فرزند آقا پیراهن نداشت عوض کند"

در آن سفر با ایشان به شهری رفته بودیم، پیراهن یکی از فرزندان مقام معظم رهبری به قیر آغشته شده و بخشی از آن لک شده بود. پیراهنی نداشت که عوض کند.
آفتاب‌‌نیوز :

کتاب «پلاک ۱۴» سفرنامه‌ای از خاطرات مربوط به سفر رهبری به شهر کرمان در سال ۸۴ است که قرار است به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شود.

علیرضا قزوه گفت: کرمان یکی از طولانی‌ترین سفرهای رهبر انقلاب بود که ۱۰ روز به طول انجامید و بنده نیز به عنوان نویسنده در آن سفر حضور داشتم. البته به دلایلی این متن را جور دیگری نوشته بودم و نیتم این بود برخلاف برخی نویسندگان که سریع سفرنامه را نوشته و تحویل می‌دهند مدتی از زمان سفر سپری شود و پس از ۲۰ سال آن را چاپ کنم.

به گزارش حوزه هنری؛ وی خاطرنشان کرد: به این نیت که پس از گذر از یک دوره خاطرات آن سفر می‌تواند شیرین‌تر باشد آن را به دست انتشار نسپردم. بار اول در ۲۰۰ صفحه همان روزها نوشتمش و گفتم چاپش بماند برای ۵۰۰ سال بعد و روزی که هیچ‌کدام ما نیستیم! آن نوشته‌ها را جز خود من کسی نخوانده و ندیده و نخواهد دید.

قزوه با بیان اینکه نیتم این بود آن را به عنوان سفرنامه‌‌ای نگه دارم که یکی از فرزندانم ۵۰۰ سال بعد بگوید این را جد ما نوشته است و منتشرش کند، گفت: اما با توجه به اینکه دنیا دنیای شتاب و دیجیتال است، آن را به ناشر سپردم.

وی با تأکید بر این مطلب که این سفرنامه را تقدیم به شخصیت دوست‌داشتنی کردم که در آن سفر حضور داشت، تصریح کرد: این کتاب را به شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردم که در آن سفر حضور داشت. در این کتاب ۱۰ خاطره خوب از حاج قاسم و همنشینی‌ با رهبر انقلاب درج شده است.

قزوه افزود: پلاک ۱۴ نام خانه‌ای است که رهبر انقلاب در جیرفت در دوره تبعید آنجا حضور داشتند. برای همین در آن سفر به همراه مقام معظم رهبری به آن خانه رفتیم و پلاک آن خانه ۱۴ بود. این نام کتاب البته ایهامی به فضای تقدس عدد ۱۴ دارد و اینکه پس از ۱۴ یا ۱۵ سال آن را چاپ می‌کنم.

به گفته وی، کتاب «پلاک ۱۴» خاطرات آن سفر و ساده‌زیستی رهبر انقلاب است، حتی در این اثر به افرادی که در حاشیه بودند هم اشاره شده است. یکی از شخصیت‌ها «همایون صنعتی» بود که در جمع صحبت کرد و تحت تأثیر قرار گرفتیم. او یکی از خیرین بود و بعدها فهمیدم او، فرد بزرگی بوده است. صحبتی که آنجا مطرح کرد در خاطرم هست می‌گفت: «مشکلات افراد، سرمایه آن‌هاست». این اصل بزرگی است که اگر در زندگی آن را شعار قرار بدهیم، موفق هستیم. حضرت آقا از این کلام آقای صنعتی خرسند شدند و بارها آن را مورد تأکید قرار دادند.

قزوه با بیان اینکه من در این سفر افرادی را پیدا می‌کردم که عادی می‌آمدند، اما افراد بزرگی بودند و از آن‌ها هم نوشتم گفت: من زندگی این افراد و حواشی سفر را نوشتم. آنچه در این کتاب منعکس کردم، حواشی سفر و مواردی بود که دیگران نمی‌دیدند؛ مثل ساده‌زیستی فرزندان رهبر انقلاب. در سفری که با ایشان به شهری رفته بودیم، پیراهن یکی از فرزندان مقام معظم رهبری به قیر آغشته شده و بخشی از آن لک شده بود. پیراهنی نداشت که عوض کند. این ساده‌زیستی در برابر آقازاده‌های امروز که سوءاستفاده‌گر هستند، واقعا باید مطرح شود؛ چرا که آموزنده است. هیچکس هم فرزند معظم‌له را هم نشناخت. من نقدهایی هم در کتاب مطرح کردم و تقریباً بی‌پرواترین کتابی است که نوشتم و سعی کردم دیدگاه انتقادی هم در این سفرنامه مطرح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
الحمد الله الان که دارن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین