کد خبر: ۶۷۸۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

پست اینستاگرام همتی در دومین سالگرد تحریم‌های آمریکا: مردم با سربلندی ایستادگی کردند

رییس کل بانک مرکزی گفت: با وجود تلاش کسانی که به طور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
پست اینستاگرام همتی در دومین سالگرد تحریم‌های آمریکا: مردم با سربلندی ایستادگی کردند
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالناصر همتی» امروز (سه شنبه) با انتشار مطلبی در اینستاگرام در دومین سالگرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزود: ۱۳ آبان ماه دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم های جامع را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: به طوری که فعالیت‌های بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی‌سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران و هرگونه مبادله بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایران تحریم شد.

همتی ادامه داد: در دومین سالگرد اجرای تحریم های سنگین آمریکا و علی‌رغم فشار سخت معیشتی به دهک های پایین‌تر درآمدی جامعه که بخشی از آن هم بی‌تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره گر جدال دو جناح داخلی امریکا علیه یکدیگر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سرگذراند، اما با تخصیص و تامین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه ندارد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: انصاف نیست برخی ناهماهنگی های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی برگردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی به طور غیرواقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.

همتی افزود: فارغ از توقعات و فشارهای بی‌موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تاکید بر برنامه های اصولی خود، پیگیر سیاست ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
6
حرف نزن دلار بازم که رفت بالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
منم این پست را گذاشتم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین