کد خبر: ۶۷۸۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

پلوسی باز هم تایید قاضی جدید دیوان عالی آمریکا را "نامشروع" دانست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تایید شدن "ایمی برت" به عنوان قاضی جدید دیوان عالی این کشور را "غیرمشروع" دانست.
پلوسی باز هم تایید قاضی جدید دیوان عالی آمریکا را
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه یاهو نیوز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان نشست‌های خبری روز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با چری بوستوس، رئیس کارزار انتخاباتی کنگره برای دموکرات‌ها گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک قاضی نامشروع را برای دادگاه عالی آن هم درست یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر منصوب کرد.

پلوسی گفت که ایمی برت قانون "حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌ به‌ صرفه" یا همان اوباماکر را ملغی می‌کند و به این مساله نیز اشاره کرد که این قاضی در جریان جلسه استماع تاییدیه‌ ماه گذشته از بیان این مساله امتناع کرده که آیا اوباماکر، مطابق قانون اساسی آمریکاست یا خیر.

سنای آمریکا با ۵۲ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف، ایمی برت را برای سمت قاضی دیوان عالی تاکید کرد. سناتور سوزان کالینز از مین تنها جمهوری‌خواهی بود که علیه تایید این زن برای سمت قاضی دیوان عالی آمریکا رای داد.

دیوان عالی آمریکا قرار است ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی درباره لغو قسمتی یا تمام اوباماکر جلسه‌ای برگزار کند. قضات این دادگاه نیز قرار است عقاید و نظراتشان را در شش ماهه نخست سال آتی میلادی اعلام کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا دوره بعدی کنگره آخرین دوره ریاست وی است یا خیر، گفت:‌ این یک سوال مهم است که شما پرسیدید. سرنوشت کشور و ملت ما در گروی این انتخابات است. گفت‌گوها درباره برنامه‌های مربوط به آینده کشور و فرزندان ماست نه برنامه‌های من. یکی از همین روزها به شما می‌گویم که چه برنامه‌هایی داریم اما امروز چنین چیزی اهمیتی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین