کد خبر: ۶۷۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

رقابت شانه‌ به شانه در ۶ ایالت؛ فاصله بایدن و ترامپ در میشیگان کمتر از یک درصد شد

شهروندان میشیگان تا پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به مدت ۲۵ سال به دموکرات‌ها رای داده بودند اما در سال ۲۰۱۶ این ایالت با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای بیشتر به دونالد ترامپ اقبال خود را نشان داد و قرمز شد.
رقابت شانه‌ به شانه در ۶ ایالت؛ فاصله بایدن و ترامپ در میشیگان کمتر از یک درصد شد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در شش ایالت باقی مانده پیش می‌رود، فاصله بایدن از ترامپ که تا کنون در ایالت میشیگان پیشتاز بود به کمتر از یک درصد رسید. این در حالی است که ۹۰ درصد آرا در این ایالت کلیدی که ۱۶ رای الکترال دارد شمرده شده است.

بایدن در حالی فاصله خود را با ترامپ در ایالت میشیگان کم کرده است که تا چند ساعت پیش و در ابتدای شمارش آرا، ترامپ با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز بود.

شهروندان میشیگان تا پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به مدت ۲۵ سال به دموکرات‌ها رای داده بودند اما در سال ۲۰۱۶ این ایالت با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای بیشتر به دونالد ترامپ اقبال خود را نشان داد و قرمز شد.

غیر از ایالت میشیگان، رقابت در ایالت‌های جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین نیز شانه به شانه پیش می‌رود. این شش ایالت رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا را مشخص می‌کنند.

در ایالت جورجیا بیش از ۹۰ درصد آرا شمارش شده است که تاکنون دونالد ترامپ با ۵۰.۵ درصد آرا پیشتاز است. در این ایالت تاکنون بایدن ۴۸.۳ درصد آرا را کسب کرده است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد. این ایالت از دیرباز سنگر جمهوری‌خواهان به حساب می‌آید و از سال ۱۹۹۲ تاکنون این سنگر تکان نخورده است.

در ایالت نوادا از ابتدای شمارش آرا جو بایدن پیش بود اما این فاصله هم اکنون به کمتر از یک درصد رسیده است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت با شش رای الکترال شمارش شده است و ترامپ ۴۸.۶ درصد آرا را دارد و سهم بایدن ۴۹.۲ درصد است.

در کارولینای شمالی، ترامپ پیشتاز است و در حالی که شمارش آرا در حال اتمام است ترامپ ۵۰.۱ درصد آرا را تاکنون به سبد رای خود ریخته است و سهم بایدن ۴۸.۷ درصد آرا است. این ایالت از ۱۰ انتخابات گذشته ریاست جمهوری، در ۹ انتخابات به جمهوری‌خواهان رای داده است و تنها در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما به طور استثنایی در این ایالت پیروز شد.

در پنسیلوانیا فاصله دو رقیب کمی زیادتر است و در این رقابت ترامپ در این ایالت کلیدی با ۲۰ رای الکترال با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت شمارش شده است که سهم ترامپ ۵۵.۷ درصد آرا بوده است و سهم بایدن ۴۳.۱ درصد رای مردم.

ایالت ویسکانسین از چند ساعت پیش به آبی و دموکرات‌ها رو گرداند و در حال حاضر فاصله دو رقیب کمتر از یک درصد است به طوریکه با شمارش ۹۵ درصد آرا بایدن ۴۹.۶ درصد را از آن خود کرده است و ۴۸.۹ درصد رای ها نیز در سبد ترامپ ریخته شده است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ نخستین نامزد جمهوری‌خواه از سال ۱۹۸۴ در ویسکانسین بود که توانست با ۲۳ هزار رای بیشتر هیلاری کلینتون را شکست دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین