کد خبر: ۶۷۸۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

پیشروی ترامپ در نوادا؛ تشدید نگرانی دموکرات‌ها برای از دست دادن ۶ رای الکترال

دونالد ترامپ که طی انتخابات سال ۲۰۱۶ شکست سنگینی را در ایالت نوادا از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، متحمل شده بود، در حال نزدیک شدن به آرای جو بایدن، رقیب دموکرات خود در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکاست.
پیشروی ترامپ در نوادا؛ تشدید نگرانی دموکرات‌ها برای از دست دادن ۶ رای الکترال
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ایالت نوادا از رقابت شانه به شانه جو بایدن و دونالد ترامپ حکایت دارد. در حالی که آقای بایدن توانسته نزدیک به ۴۹.۲ درصد آرای مردم این ایالت را کسب کند، رقیب جمهوری‌خواه او نیز موفق شده تاکنون ۴۸.۶ درصد آرای مردم این ایالت را که حامی سنتی دموکرات‌ها بوده‌اند، به خود جلب کند.

اختلاف آرای دو نامزد پیشتاز انتخابات آمریکا در ایالت نوادا به کمتر از ۸ هزار رای رسیده است.

شیوع ویروس کرونا آسیب بسیاری به اقتصاد نوادا وارد کرده و با فلج کردن صنعت گردشگری در شهر لاس‌وگاس، نرخ بیکاری را به اوج خود رسانده است؛ مساله‌ای که به کانون توجه آقای ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش بدل شد. او تلاش بسیاری را برای خارج کردن این ایالت از سلطه دموکرات‌ها انجام داده و همین امر، سرنوشت آرای این ایالت را به یکی از مهمترین نگرانی‌های دموکرات‌ها بدل کرده است.

تاکنون آرای حضوری قبل از روز رای گیری و آرای حضوری روز رای گیری در این ایالت شمرده شده و آرای پستی تا دوم نوامبر هم محاسبه شده اند. آرای پستی روز رای گیری و مواردی که هنوز از طریق پست منتقل نشده اند باید محاسبه شود.

ایالت نوادا دارای ۶ رای کالج الکترال(مجمع گزینندگان) است و تاکنون نزدیک به ۸۶ درصد آرای آن شمارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
1
2
تبریک به آزادی احترام به آزادی که ملت آمریکا با ارج به ان جهان را احترام به آن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین