کد خبر: ۶۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
به طرز بی‌سابقه‌ای

۷۰ درصد از رای‌دهندگان مسلمان آمریکا به بایدن رای دادند

براساس نظرسنجی پس از انتخابات که توسط شورای روابط اسلامی-آمریکایی صورت گرفته، به طرز بی‌سابقه‌ای بالغ بر ۷۰ درصد از رای‌دهندگان مسلمان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روز سه‌شنبه به نامزد دموکرات‌ها رای دادند.
۷۰ درصد از رای‌دهندگان مسلمان آمریکا به بایدن رای دادند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شورای روابط اسلامی-آمریکایی که بزرگ‌ترین سازمان مدافع حقوق مدنی مسلمانان آمریکاست عصر سه‌شنبه نتایج نظرسنجی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ درخصوص میزان مشارکت رای‌دهندگان مسلمان را منتشر کرده و گفت: از ۸۴۴ رای‌دهنده مسلمان ثبت‌نام شده ۸۴ درصد اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کردند.

در این نظرسنجی آمده است: پنج درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در انتخابات شرکت نکردند در حالی که ۱۱ درصد از پاسخ دادن به این پرسش امتناع کردند.

براساس اسن نظرسنجی، از بین افرادی که در انتخابات شرکت کردند، ۶۹ درصد گفتند که به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات رای دادند در حالی که ۱۷ درصد گفتند که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه رای داده‌اند.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی تاکید کرد، این نتیجه بیانگر یک افزایش چهار درصدی در میزان حمایت‌ها ار ترامپ در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی است؛ زمانی که ترامپ ۱۳ درصد از آرای رای‌دهندگان مسلمان را بدست آورده بود.

در این نظرسنجی آمده است: سه درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به نامزد دیگری به جز بایدن یا ترامپ رای دادند در حالی که ۱۱ درصد مجددا از پاسخ به این سوال امتناع کردند.

"نهاد عواد"، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در بیانیه‌ای ضمن تشکر از رای‌دهندگان مسلمان برای شرکت در این انتخابات، گفت: بیش از یک میلیون رای‌دهنده مسلمان آمریکایی در سیکل انتخابات شرکت کرده‌اند. مسلمانان رای می‌دهند و نمی‌شود نقشی را که جامعه ما در سیاست‌های محلی، ایالتی و ملی ایفا می‌کند، نادیده گرفت.

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده که از سیاستمدارانی که ما آنها را انتخاب کردیم بخواهیم پاسخگو باشند تا تضمین کنیم که حقوق مدنی و مذهبی تمامی مردم آمریکا حفظ می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین