کد خبر: ۶۷۹۰۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
بایدن با کسب ۲۶۴ رای الکترال، تنها شش رای دیگر نیاز دارد تا به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد

رقابت نزدیک بایدن و ترامپ؛ این ایالت‌ها رئیس‌جمهور آینده آمریکا را مشخص می‌‌کنند

در حالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت شانه به شانه جو بایدن و دونالد ترامپ در چند ایالت کلیدی پیش می‌رود که هنوز نمی‌توان برنده این انتخابات بسیار رقابتی و نزدیک را مشخص کرد.
رقابت نزدیک بایدن و ترامپ؛ این ایالت‌ها رئیس‌جمهور آینده آمریکا را مشخص می‌‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

شمارش آرا در ایالت‌های جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا همچنان ادامه دارد و در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین به‌ پایان رسیده است. این ایالت‌ها می‌توانند رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا را مشخص ‌کنند. علاوه بر این ایالت‌های کلیدی، شمارش آرا در آلاسکا و آریزونا نیز تمام نشده است.

بایدن در میشیگان ترامپ را شکست داد

جو بایدن با شکست دونالد ترامپ در ایالت میشیگان ۱۶ رای الکترال این ایالت کلیدی را از آن خود کرد. با پیروزی در میشیگان، بایدن در مجموع ۲۶۴ رای الکترال کسب کرده است و تنها شش رای الکترال دیگر نیاز دارد تا به مقام ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا برسد.

نحوه شمارش آرا در این ایالت مورد اعتراض کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار گرفت و آن‌ها خواسته بودند که شمارش آرا متوقف شود.

بایدن: پس از شمارش آرا، ما پیروز خواهیم شد

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در یک سخنرانی در ایالت دِلاوِر اعلام کرد که «واضح» که او ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری را به دست خواهد آورد.

من اینجا نیستم تا اعلام کنم که ما برنده شدیم، من اینجا هستم تا بگویم، اعتقاد داریم که وقتی شمارش آرا تمام شد، ما برنده خواهیم شد.

وی افزود: «من اینجا نیستم تا اعلام کنم که ما برنده شدیم، من اینجا هستم تا بگویم، اعتقاد داریم که وقتی شمارش آرا تمام شد، ما برنده خواهیم شد.»

وی تاکید کرد که پس از یک شب طولانی شمارش مشخص است که او به اندازه کافی رای ایالت‌ها را کسب کرده است تا به ۲۷۰ رای الکترال برسد.

بایدن همچنین تاکید کرد که او رئیس جمهور تمام آمریکایی‌ها خواهد بود: «وقتی پیروز شویم دیگر هیچ ایالت قرمز و آبی وجود نخواهد داشت… فقط ایالات متحده آمریکا.»

وی در ابتدای سخنان خود شهروندان آمریکایی را خطاب قرار داد و گفت دیروز بار دیگر ثابت کردید که دموکراسی ضربان قلب این ملت است.

بایدن در ایالت ویسکانسین ترامپ را شکست داد

جو بایدن در ایالت ویسکانسین توانست دونالد ترامپ را شکست دهد و ۱۰ رای الکترال را وارد سبد انتخاباتی خود کرد و مجموع آرای الکرال خود را به ۲۴۸ رساند. به این ترتیب وی تنها ۲۲ رای تا ریاست جمهوری آمریکا فاصله دارد.

۳.۳ میلیون رای در این ایالت شمارش شده است و بایدن تنها با ۰.۶۲۴ درصد اختلاف توانست ترامپ را در این ایالت شکست دهد. کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است خواهان بازشماری آرا در این ایالت می‌شود.

شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ

کارزار انتخاباتی ترامپ دادخواستی را به دادگاه میشیگان ارائه کرده که طبق آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

بیل استپین، رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای تاکید کرد که آن‌ها دسترسی لازم به برخی مکان‌های شمارش آرا را ندادند. وی تصریح کرد تا زمانیکه شرایط این دسترسی و نظارت فراهم نشود آن‌ها خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان هستند.

وی همچنین خواستار بررسی مجدد آرا صندوق‌هایی شد که طبق گفته این ستاد در زمانیکه دسترسی لازم را نداشتند، آرا آن‌ها شمارش شده است.

کارزار انتخاباتی ترامپ پس از ایالت میشیگان در ایالت پنسیلوانیا نیز خواستار توقف شمارش آرا شده است.

ترامپ: دنبال پیدا کردن رای برای بایدن در همه جا هستند

ترامپ در دو توییت به جابجایی آرا در سه ایالت اعتراض کرد و نوشت: «در هر سوراخی در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان دنبال پیدا کردن رای برای بایدن هستند. این برای کشورمان بسیار بد است.»

وی در توییت دیگری نوشت: «سخت تلاش می‌کنند تا ۵۰۰ هزار رای پیشتازی او را در پنسیلوانیا از بین ببرند- به زودی. به همین ترتیب در میشیگان و جاهای دیگر.»

رئیس کارزار انتخاباتی بایدن: در چهار ایالت کلیدی پیروز می‌شویم

جنیفر اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی بایدن در یک نشست خبری گفت: «جو بایدن در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار دارد و وی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

وی این برآورد را اعلام کرد که «بایدن در ایالت‌های ویسکانسین، نوادا، میشیگان و پنسیلوانیا پیروز می‌شود.»

وی افزود: «ما فقط به رای سه یا چهار تا از این ایالت‌ها نیاز داریم تا بتوانیم به رقم ۲۷۰ رای الکترال برسیم.»

ترامپ: جلو بودم اما...

دونالد ترامپ در توییتی به ایالت‌هایی اشاره کرد که در آن‌ها پیشتاز بود اما بایدن در حال حاضر جلو افتاده و گفت که « دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم اما به طرز معجزه‌آسایی تک تک آن‌ها ناپدید شدند. بسیار عجیب است.»

توییتر پس از انتشار این مطلب از سوی رئیس جمهوری آمریکا، به آن برچسب زد و نوشت: «برخی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توئیت مورد مناقشه است و ممکن است در مورد انتخابات یا روش‌های مدنی دیگر گمراه کننده باشد.»

ایالت میشیگان؛ فاصله‌ای که کم و کمتر شد

جو بایدن پس از پایان شمارش آرا توانست در ایالت میشیگان دونالد ترامپ را شکست دهد. فاصله این دو رقیب کمتر از یک درصد بود.

بایدن در حالی در ایالت میشیگان پیروز شد که در ابتدای شمارش آرا، ترامپ با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز بود.

کامالا هریس، معاون بایدن روز سه‌شنبه صبح در ایالت میشیگان گفته بود: «مسیر کاخ سفید و مسیر تعیین اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی ایالت متحده خواهد شد بدون هیچ سوالی از میشیگان عبور می‌کند.»

طبق گفته مقام‌های میشیگان دست‌کم ۳.۲ میلیون نفر در این ایالت با پست رای داده‌اند و طبق برآوردها نیز بین دو تا دو و نیم میلیون نیز حضوری رای خود را به صندوق انداخته‌اند که به رقمی بالای پنج میلیون می‌رسد که یک رکورد جدید در این ایالت خواهد بود.

شهروندان میشیگان تا پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به مدت ۲۵ سال به دموکرات‌ها رای داده بودند اما در سال ۲۰۱۶ این ایالت با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای بیشتر به دونالد ترامپ اقبال خود را نشان داد و قرمز شد.

ایالت جورجیا؛ ترامپ با دو درصد پیش است

در ایالت جورجیا بیش از ۹۰ درصد آرا شمارش شده است که تاکنون دونالد ترامپ با ۵۰.۱ درصد آرا پیشتاز است. در این ایالت تاکنون بایدن ۴۸.۷ درصد آرا را کسب کرده است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد. این ایالت از دیرباز سنگر جمهوری‌خواهان به حساب می‌آید و از سال ۱۹۹۲ تاکنون این سنگر تکان نخورده است.

ایالت نوادا؛ فاصله کمتر از یک درصد و پیشتازی بایدن

در ایالت نوادا از ابتدای شمارش آرا جو بایدن پیش بود اما این فاصله هم اکنون به کمتر از یک درصد رسیده است. تاکنون بیش از ۷۵ درصد آرای این ایالت با شش رای الکترال شمارش شده است و ترامپ ۴۸.۷ درصد آرا را دارد و سهم بایدن ۴۹.۳ درصد است.

مسئولان کمیسیون انتخابات این ایالت در توییتی اعلام کردند که تنها آرای پستی که در روز انتخابات به دست آن‌ها رسیده است شمارش نشده است و البته باید منتظر رای‌گیرهای پستی که طی هفته آینده دریافت می‌شود نیز باشند. طبق قوانین این ایالت این رای‌ها نیز قانونی خواهند بود و شمارش می‌شوند.

این ایالت اعلام کرده است تمام رای‌های زودهنگام و رای‌های حضوری روز انتخابات شمارش شده‌اند. همچنین طبق این اطلاعات رای‌های پستی تا روز دوم نوامبر نیز شمارش شده‌اند.

مقام‌های انتخاباتی این ایالت اعلام کردند که دیگر نتایج شمارش آرا را تا صبح روز پنجشنبه اعلام نخواهند کرد.

کارولینای شمالی؛ پیشتازی کمتر از دو درصد ترامپ

در کارولینای شمالی، ترامپ پیشتاز است و در حالی که شمارش آرا در حال اتمام است ترامپ ۵۰.۱ درصد آرا را تاکنون به سبد رای خود ریخته است و سهم بایدن ۴۸.۷ درصد آرا است.

این ایالت از ۱۰ انتخابات گذشته ریاست جمهوری، در ۹ انتخابات به جمهوری‌خواهان رای داده است و تنها در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما به طور استثنایی در این ایالت پیروز شد. برخی از رای‌های پستی هنوز در این ایالت شمارش نشده‌اند.

ایالت پنسیلوانیا؛ پیشتازی ترامپ و کم شدن فاصله

در پنسیلوانیا فاصله دو رقیب در ابتدای شمارش آرا کمی زیادتر نسبت به سایر ایالت‌های کلیدی بود اما فاصله به تدریج با پیشرفت در شمارش آرا کمتر شد. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد و تاکنون بیش از ۸۵ درصد آرای آن شمارش شده که سهم ترامپ ۵۲ درصد آرا بوده است و سهم بایدن ۴۶.۹ درصد رای مردمی.

برخی از رسانه‌های آمریکایی این برآورد را داشته‌اند که با توجه به تعداد آرای پستی باقیمانده و شمارش نشده در این ایالت، جو بایدن با وجود فاصله بیش از ۵ درصدی در پنسیلوانیا همچنان شانس برای پیروزی دارد.

مقام‌های این ایالت اعلام کردند تعداد زیادی از رای‌های‌ پستی همچنان شمارش نشده‌اند. تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا گفت: «به شهروندان پنسیلوانیا قول داده‌ام که همه رای‌ها شمارش شوند. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم انجام دهیم.»

دونالد ترامپ چهار سال پیش با کمتر از یک درصد اختلاف یعنی حدود ۴۴ هزار رای توانست در این ایالت برنده شود.

ایالت ویسکانسین؛ از قرمز به آبی

ایالت ویسکانسین از چند ساعت پیش به آبی و دموکرات‌ها رو گرداند و در نهایت جو بایدن برنده این ایالت شد. با شمارش کل آرای این ایالت، بایدن توانست ۴۹.۶ درصد را از آن خود کرده است و ۴۸.۹ درصد رای ها نیز در سبد ترامپ ریخته شده است.

بیل استپین، رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور قصد دارد به سرعت درخواست بازشماری مجدد آرا در ایالت ویسکانسین را ارائه کند.

وی در بیانیه‌ای افزود: «گزارش‌هایی از بی‌نظمی در چند شهر ویسکانسین آمده است که شک و تردیدهای جدی درباره صحت نتایج ایجاد می‌کند.»

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ نخستین نامزد جمهوری‌خواه از سال ۱۹۸۴ در ویسکانسین بود که توانست با حدود ۲۳ هزار رای بیشتر هیلاری کلینتون را شکست دهد.

مطابق سیستم انتخاباتی آمریکا دستیابی به اکثریت نسبی آرا در کل کشور برنده را تعیین نمی‌کند بلکه فرد پیروز نهایی باید بتواند ۲۷۰ از مجموع ۵۳۸ کالج‌های الکترال ایالتی را به خود اختصاص دهد.

آقای بایدن در نخستین نطق پس از انتخابات با اعلام اینکه به پیروزی یقین دارد از هوادارانش خواسته است صبور باشند تا تمامی رای‌ها شمرده شوند. در سوی مقابل آقای ترامپ اعلام کرده است که تا آن‌جا که به او مربوط می شود خود را پیروز انتخابات می‌داند و از دادگاه عالی خواسته است به خاطر تخلفات احتمالی جریان شمارش آرا متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
1
10
کاش میشد اینجا هم انتخابات اینقدر ارزش داشت وهر چهار سال تکرار میشد
فرهاد
|
France
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
تقلب تقلب ابطال انتخابات

نترسید نترسید ما همه بایدن هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
تبریک به کسانی که میخواهند یا مجبورند در ایران زندگی کنند
شاید بتونیم دوباره نفس بکشیم
صراف زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
کپی
برخی کارشناسان معتقدند با پیروزی نهایی بایدن، دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید و در صورت تحقق وعده بایدن مبنی بر احیای برجام و آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، در حوالی ۱۵ هزار تومان تثبیت می شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین