کد خبر: ۶۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

آخرین نتایج انتخابات آمریکا؛ ترامپ: اگر آرای قانونی شمارش شوند پیروز می‌شوم

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در چند ایالت کلیدی هنوز ادامه دارد که جو بایدن یا دونالد ترامپ موفق به کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید نشده اند.
آخرین نتایج انتخابات آمریکا؛ ترامپ: اگر آرای قانونی شمارش شوند پیروز می‌شوم
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در یکی از ایالت های نوادا یا پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.

ترامپ سیستم انتخاباتی آمریکا را فاسد ارزیابی و رای گیری پستی را باعث نابودی آن دانست. او دلیل برگزاری رای گیری پستی را عدم باور دموکراتها به پیروزی عنوان کرد. دونالد ترامپ در پایان گفت فرقی نمی کند چه کسی پیروز شود ولی اجازه نمی دهد چنین مسله ای برای آمریکا اتفاق بیفتد. او که صدایی گرفته داشت و چهره اش خسته بنظر می آمد قبل از سوالات خبرنگاران سالن را ترک کرد.

در میشیگان و ویسکانسین هم ما خیلی وضع خوبی داشتیم.... در آروزینا هم اختلاف کمی هست که البته پیروز خواهیم شد.... تا به این لحظه انقدر نسبت به ابراز احساسات و پیام های افرادی که از من می پرسند حساس نبودم.... که در این انتخابات تقلب شد و سعی وحود دارد که بطور مصنوعی نتیجه را عوض کنند. انتظار دارم که دیوان عالی روند غیرقانونی آنها را متوقف کند. پنجره ها را با کاغذ پوشانده بودند.

نظر سنجی های مهندسی شده سعی داشتند نشان دهند که مثلا حو بایدن با ۵ درصد اختلاف در فلوریدا به پیروزی می رسد در صورتیکه من به پیروزی رسیدم. اینها همه در تلاش بودند که ملت رای ندهند.... دموکراتها در بسیاری از ایالت ها بر سیستم رای گیری نظارت داشتند ما شکایت های بسیاری را ارایه کردیم که ناعادلانه به نتیحه ای نرسیده..... در بسیاری از ایالت ها ما خیلی فاصله داشتیم و جلو بودیم مثل کارولینای شمالی که البته هنوز هم جلو تریم ولی ناگهان برگه های رای گیری اضافه شد.

دونالد ترامپ با دیگر آنچه را در جریان شمارش آرا در جریان است «تقلب» خواند و تاکید کرد اگر تنها آرای واقعی شمارش شوند او برنده نهایی است.

بایدن در جورجیا به ترامپ نزدیک‌تر شد

با ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا، بایدن فاصله خود را با ترامپ کمتر کرد به طوریکه تنها فاصله این دو رقیب ۹ هزار رای است. همچنان بیش از ۴۰ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد. مسئولان انتخاباتی این ایالت پیش بینی کرده‌اند کار شمارش آرا احتمالا امشب به وقت محلی به پایان می‌رسد.

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

جو بایدن می‌گوید که «بدون شک» او برنده انتخابات اعلام می‌شود

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در یک سخنرانی کوتاه گفت: «آرام باشید، روند شمارش آرا در حال انجام است. همه آرا باید شمارش شوند.»

وی خواستار صبر و بردباری شد و گفت: «من و سناتور هریس حس خوبی نسبت به وضعیت موجود داریم. شک نداریم که وقتی شمارش پایان یافت، من و سناتور هریس به‌عنوان برنده معرفی می‌شویم. بنابراین از همه می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند.»

وی همچنین تاکید کرد که دموکراسی گاهی نیز نیازمند قدری صبوری است.

فاصله ترامپ و بایدن در جورجیا به دو دهم درصد رسید

گابریل استرلینگ، یک مقام برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا اعلام کرد که همچنان ۴۷ هزار رای شمارش نشده در این ایالت باقی مانده است. فاصله دو رقیب در این ایالت تنها دو دهم درصد و ترامپ همچنان پیشتاز است.

گابریل استرلینگ در یک نشست خبری افزود: «در تلاش هستیم اطمینان حاصل کنیم که تمام آرا به درستی شمرده شده‌اند و نتایج واقعی از نظر رای دهندگان را منعکس کند.»

ترامپ تنها ۱۲ هزار و ۷۶۴ رای بیشتر از بایدن در این ایالت دارد و بایدن در حال کمتر کردن این فاصله است.

یک مقام‌‌ انتخابات نوادا: شاید شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد

در حالیکه بسیاری منتظر نتایج ایالت نوادا هستند تا تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شود، جو گلوریا، مسئول ثبت آرا در بخش کلارک ایالت نوادا اعلام کرد که ممکن است شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد.

وی در یک نشست خبری گفت: «هدف ما در شهرستان کلارک سریع شمردن آرا نیست. بلکه می‌خواهیم مطمئن شویم که دقیق هستیم.»

ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

این مقام شهرستان کلاک اعلام کرد که دست‌کم ۶۳ هزار و ۲۶۲ برگه رای شمارش نشده در این بخش را دریافت خواهند کرد که از این تعداد ۵۱ هزار برگه تا صبح جمعه بررسی می‌شوند.

وی هشدار داد که ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

طبق قوانین ایالت نوادا، مسئولان برگزاری انتخابات این ایالت، آرای پستی را که دقیقا تا تاریخ ۳ نوامبر [روز انتخابات] ارسال شده باشند، شمارش می‌کنند و برای دریافت آن‌ها تا ۱۲ نوامبر منتظر می‌مانند.

جو گلوریابا اشاره به اینکه شش رای الکترال ایالت نوادا می‌تواند در انتخابات تعیین کننده باشد، گفت که این موضوع ضرورت دقت در شمارش آرا را تایید می‌کند.

وی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهند کسی مانع انجام وظایفشان در شمارش آرا شود.

در حال حاضر جو بایدن در ایالت نوادا با ۹ دهم درصد اختلاف پیشتاز است.

شکایت کارزار ترامپ در میشیگان رد شد

یک قاضی دادگاه ایالتی دادخواست ارائه شده از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درباره شمارش آرا در ایالت میشیگان را رد کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ از دادگاه میشیگان خواسته بود تا زمانیکه که نمایندگان آن‌ها دسترسی‌های لازم برای شمارش آرا و نظارت را پیدا نکرده‌اند، شمارش آرا متوقف شود. آن‌ها مدعی بودند که رقیبان آن‌ها برای رسیدگی به آرای غیرحضوری در این ایالت دسترسی داشتند.

این تصمیم یک روز پس از آن رخ داد که رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را برنده در میشیگان عنوان کردند و ۱۶ رای الکترال این ایالت نیز در سبد این نامزد دموکرات قرار گرفت.

قاضی سینتیا استیونز اعلام کرد که این دادخواست اواخر بعد از ظهر چهارشنبه چند ساعت قبل از شمارش آخرین برگه‌های رای ارائه شد.

وی افزود که «مدعی علیه معاون فرماندار ایالت میشیگان یعنی ژاکلین بنسون است اما فرد اشتباهی برای شکایت است چراکه او کارهای شمارش آرا را انجام نداده است حتی اگر رئیس انتخابات ایالت باشد.»

در این دادخواست گفته شده بود که بنسون به عنوان یک دموکرات بدون حضور ناظران دو حزب اجازه شمارش آرای غیر حضوری را داشته است. وی به زیر پاگذاشتن «حقوق بنیادین رای‌دهندگان میشیگان … برای شرکت در انتخاباتی عادلانه و قانونی» متهم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین