کد خبر: ۶۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

سرمایه‌هایی که در مضیقه مالی هستند!

از هنرمندان حوزه موسیقی نواحی به عنوان سرمایه‌های ملی و فرهنگی یاد می‌شود؛ سرمایه‌هایی که خود در مضیقه هستند. مشکلات گاه تا حدی پیش می‌رود که این هنرمندان در سکوت و انزوا دنیا را ترک می کنند بدون اینکه فرصتی برای اشاعه هنر خود به دیگری داشته باشند و بدین ترتیب شاخه‌ای مهم از هنر موسیقی نواحی کشور خاموش می‌شود.
سرمایه‌هایی که در مضیقه مالی هستند!
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب‌الله قادر آتشگر دارای نشان درجه یک هنری است. او از چهره‌های سرشناس موسیقی نواحی سیستان است و سرپرستی گروه موسیقی «حسینا» را بر عهده دارد. این هنرمند تا به حال بارها در جشنواره‌های موسیقی داخلی و خارجی شرکت داشته است.

آتشگر که امسال برای بار سوم در جشنواره موسیقی نواحی شرکت کرده است، درباره اهمیت این رویداد برای هنرمندان حوزه نواحی بیان می‌کند: برگزاری این جشنواره برای هنرمندان نواحی کمک مهمی است، آنها با حضور در این جشنواره فرصت اجرای کارهای خود را دارند. از طرفی در حالت عادی هنرمندان نواحی به مردم معرفی نمی‌شوند و توجه خاصی به آنها صورت نمی‌گیرد ولی اگر اینگونه جشنواره‌ها حداقل سالی دو بار هم برگزار شوند، باعث دلگرمی هنرمندان خواهد ‌شد.

از او سوال می‌کنیم که پس از حضور هنرمندان حوزه نواحی در این جشنواره، تا چه حد به آنها رسیدگی می‌شود؟ پاسخ می‌دهد: هنرمندان هرگز فراموش نمی‌شوند ولی کسانی که در وزارت ارشاد هستند و مسئولیت فرهنگی دارند باید بدانند که هنرمندان نواحی منبع درآمدی ندارند و کارشان هنر آنها است. هنرمندان انتظار دارند بیمه شوند، یک درآمد ماهیانه داشته باشند و از آنها تقدیر شود. اگر مسئولان واقعا به فکر هنرمندان باشند، باید انتظارات آنها را برآورده کنند و آنها را که سال‌ها برای هنر موسیقی نواحی زحمت کشیده‌اند را تقدیر و به آنها نشان درجه یک هنری اعطا کنند.

«در شرایط کنونی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان اجراهای زنده از هنرمندان نواحی گرفته شده است، آیا کمکی از طرف دولت به هنرمندان این حوزه صورت گرفته است؟»

آتشگر در پاسخ به این پرسش عنوان می‌کند: قبلا یکسری از هنرمندان بیمه شدند ولی پس از یکی ـ دو سال به دلیل اینکه نتوانستند از پس هزینه‌های آن برآیند، انصراف داده‌اند. اکنون هم که منبع درآمدی برای هنرمندان نواحی وجود ندارد، کمکی به آنها صورت نگرفته است مگر اینکه چنین جشنواره‌هایی برگزار شود که حق الزحمه‌ای به آنها پرداخت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین