کد خبر: ۶۷۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

مشاور ارشد کاخ سفید:‌ انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در آمریکا صورت خواهد گرفت

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید جمعه شب در مورد گزارش هایی مبنی بر نپذیرفتن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط ترامپ گفت: انتقال مسالمت آمیز قدرت در آمریکا صورت خواهد گرفت.
مشاور ارشد کاخ سفید:‌ انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در آمریکا صورت خواهد گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

"لری کودلو" در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی گفت:‌ معتقدم یک انتقال مسالمت آمیز قدرت صورت خواهد گرفت، آمریکا بزرگترین کشور در جهان است، ما و همچنین رئیس جمهوری از قانون پیروی می کنیم.

کودلو افزود: وی صبح جمعه (به وقت محلی) با رییس جمهوری صحبت کرد و ترامپ قصد مبارزه دارد.

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید ادامه داد که همکاری با دولت ترامپ در سه سال گذشته برای وی باعث افتخار بوده و تجربه فوق العاده ای برای وی به حساب می آید.

اظهارات مشاور ارشد کاخ سفید در حالی مطرح می شود که ستاد انتخاباتی جو بایدن جمعه شب در مورد گزارش هایی مبنی بر نپذیرفتن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که ایالات متحده می تواند متجاوز را تا بیرون از کاخ سفید همراهی کند.

"اندرو باتس" سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن افزود: همانطور که در نوزدهم ژوئیه (۲۹ تیر) گفتیم، مردم آمریکا در این انتخابات تصمیم خواهند گرفت و دولت ایالات متحده کاملاً قادر به همراهی متجاوزان تا بیرون از کاخ سفید است.

بیانیه ستاد بایدن در حالی منتشر می شود که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و تا عصر روز جمعه به نظر می‌رسد بایدن با کسب ۲۶۴ رای الکترال برنده این دور از کارزار انتخابات آمریکاست اما این نتیجه هنوز اعلام نشده و منتظر پایان شمارش آرای ایالت های سرنوشت ساز باقیمانده است.

ترامپ تاکنون ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

شمارش آرا در چهار ایالت باقیمانده ادامه دارد. اما شرایط کاملا به نفع بایدن است. تا دیروز ترامپ در سه ایالت از چهار ایالت باقیمانده، پیشتاز بود و حالا شرایط کاملا معکوس شده و او فقط در پنسیلوانیا پیشتاز است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، تعداد آرای مردمی بایدن در سه ایالت جورجیا، نوادا و آریزونا بیشتر از ترامپ است. بایدن برای پیروزی نهایی باید از میان آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی دو ایالت را ببرد یا فقط آرای پنسییلوانیا را ببرد.

ترامپ اما برای پیروزی باید علاوه بر پنسیلوانیا، از میان سه ایالت آریزونا، کارولینای شمالی، نوادا و جورجیا۳ ایالت را ببرد. کاری که سخت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین