کد خبر: ۶۷۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

پلوسی بایدن را "رئیس جمهوری منتخب" خطاب کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی ضمن نام بردن از جو بایدن به عنوان "رئیس جمهوری منتخب" و پیش‌بینی پیروزی نهایی این نامزد دموکرات‌ها در انتخابات گفت: بایدن رئیس جمهوری منتخب، حکمی قدرتمند برای رهبری کسب کرده یک مجلس نمایندگان دموکرات قدرتمند را در کنارش خواهد داشت.
پلوسی بایدن را
آفتاب‌‌نیوز :

 نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت، نتایج نه چندان دلگرم‌کننده انتخاباتی برای دموکرات‌ها نباید در دستور کار بلندپروازانه قانونگذاری این حزب اخلال ایجاد کند و با اشاره به حمایت تاریخی رای‌دهندگان از جو بایدن ادعا کرد که دموکرات‌ها در سال آینده میلادی اهرمی بزرگتر خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری هیل، پلوسی به خبرنگاران در کنگره ضمن پیش‌بینی پیروزی جو بایدن گفت: رئیس جمهور منتخب بایدن، حکمی قدرتمند برای رهبری کردن دارد و او یک مجلس نمایندگان دموکرات قدرتمند را همراهش خواهد داشت.

هنوز هیچ شبکه‌ای، بایدن را به عنوان پیروز اعلام نکرده اما او در چهار ایالت سرنوشت‌ساز پیشتاز است. اگر او در همه آنها برنده شود در پایان ۳۰۶ رای الکترال کسب خواهد کرد.

پلوسی در هفته‌های منتهی به انتخابات مشغول مذاکرات با استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری دولت آمریکا در خصوص یک بسته کمکی دیگری مخصوص کووید ۱۹ در محدوده دو تریلیون دلار بود. هر دو طرف گفتند خواستار دستیابی به یک توافق در کنگره در حال کناره‌گیری هستند و پلوسی روز جمعه از کاخ سفید خواست به پای میز مذاکره برگردد.

او همچنین این ایده که نتایج انتخابات دموکرات‌ها را مجبور به پذیرفتن یک بسته کوچکتر می‌کند را رد کرده و بار دیگر بر مجموع آرای مردمی بایدن که در حال نزدیک شدن به ۷۴ میلیون است، تاکید کرد.

این آرا بیشتر از آرایی که هر کاندیدای دیگری تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری کسب کرده، به حساب می‌آید هر چند که به نظر می‌رسد این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه آرای کالج الکترال در بهترین حالت نتیجه‌ای برابر با نتیجه سال ۲۰۱۶ ترامپ کسب کند.

پلوسی درباره دورنمای پذیرش یک لایحه کوچکتر از سوی دموکرات‌ها به دلیل نتایجی که تاکنون در انتخابات کنگره کسب کرده‌اند، گفت: ما نباید حتی چنین چیزی را بررسی کنیم. من فکر می‌کنم جو بایدن یک حکم بزرگ دارد، حکمی بزرگتر از حکم جان اف کندی.

با این حال سه‌شنبه روزی ناامیدکننده برای پلوسی و دموکرات‌های کنگره که چشم به کسب پیروزی‌های بزرگ در مجلس نمایندگان و تصاحب دوباره سنا داشتند، بود. به جایش آنها مشاهده کردند که جمهوری‌خواهان دست‌کم هفت نماینده دموکرات مجلس نمایندگان را از میدان به در کردند و دموکرات‌ها تا صبح جمعه نتوانستند حتی یک قانونگذار جمهوری‌خواهی که به دنبال انتخاب شدن مجدد بود را سرنگون کنند.

لیبرال‌ها و میانه‌روهای دموکرات به جدال و اتهام‌زنی درباره اینکه چه کسی مقصر این نتایج است، پرداختند و این سبب شد که پلوسی و رهبران حزب از پیامشان و استراتژی صرف پولشان برای انتخابات دفاع کنند.

پلوسی روز جمعه اذعان کرد، نتایج ناامیدکننده بودند و گفت، برخی دموکرات‌ها در حوزه‌های حامی ترامپ "با وجود نام ترامپ روی برگه رای با شانسی غیرقابل تغییر روبرو شدند."

اما او این ایده را که نزاع داخلی در میان دموکرات‌ها موفقیت نهایی اولویت‌های قانونگذاری این حزب را تهدید می‌کند مردود دانسته و گفت، برخی از صریح‌ترین منتقدان استراتژی انتخاباتی حزب هم در رقابتشان پیروز شده‌اند. پلوسی ادامه داد: من می‌گویم که ما یک اختلاف‌نظر سالم در فراکسیونمان داریم که به هیچ وجه برای چگونگی وضع قوانین از سوی ما مشکل‌ساز نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین