کد خبر: ۶۷۹۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

بایدن بالاترین رای مردمی در تاریخ انتخابات آمریکا را به دست آورد

همچنان که آرای انتخابات آمریکا در چند ایالت سراسر این کشور همچنان در حال شمارش هستند، جو بایدن به اولین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده است که بالغ بر ۷۵ میلیون رای مردمی به دست می‌آورد.
بایدن بالاترین رای مردمی در تاریخ انتخابات آمریکا را به دست آورد
آفتاب‌‌نیوز :

 طبق داده‌های "کوک پولتیکال ریپورت" (Cook Political Report) جو بایدن تا شامگاه جمعه به وقت آمریکا از مرز ۷۵ میلیون رای عبور کرده و به عدد ۷۵,۰۸۸,۴۹۵ رای رسید.

به گزارش مجله نیوزویک، این معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در عین حال از رکورد باراک اوباما در زمینه کسب بیشترین آرا از سوی یک کاندیدای ریاست جمهوری هم عبور کرده است. اوباما در رکوردش توانسته بود در انتخابات ۲۰۰۸ میزان ۶۹,۴۹۸,۵۱۶ رای کسب کند و بایدن چهارشنبه شب از این رقم عبور کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا همچنان رکورد جدیدی در زمینه شرکت رای‌دهندگان در انتخابات ثبت شد. واشنگتن پست برآورد کرده که این میزان مشارکت بالاترین میزان مشارکت در انتخابات از سال ۱۹۰۰ یعنی زمانی که ۷۳.۷ درصد آمریکایی‌های واجد شرایط، رای دادند، است.

همه‌گیری کروناویروس باعث گسترش دسترسی رای‌دهندگان به رای دادن و جهش در ثبت آرا به صورت پستی شد. رای‌دهندگانی که به صورت حضوری در انتخابات شرکت کردند بر اساس گزارش‌ها در ایالت‌هایی همچون تگزاس و جورجیا در صف‌های طولانی منتظر ماندند.

بایدن در حالی در حوزه آرای مردمی از دونالد ترامپ جلوتر است که بر اساس آخرین آمار آرای ترامپ در این بخش ۷۰,۵۲۳,۷۳۳ رای بوده است.

رقابت همچنان تنگاتنگ و منوط به نتیجه آرای چند ایالت تعیین‌کننده معدود است که هنوز چند روز بعد از انتخابات نتیجه نهایی آنها قطعی نشده است. اما آرای جدیدی که شمرده می‌شوند عمدتا به نفع بایدن هستند.

همچنان که کارمندان انتخابات به شمارش آرای غیابی ادامه می‌دهند، بایدن برتری‌اش را در چند ایالت مهم کلیدی مثل جورجیا و پنسیلوانیا بیشتر کرده است. ترامپ در آریزونا نتایجی را کسب کرده اما همچنان به میزان ۳۰,۰۰۰ رای عقب‌تر است.

در سال ۲۰۱۶ ترامپ میزان ۶۲,۹۸۴,۸۲۸ یا تقریبا ۴۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد؛ چهارمین رقم بالای آرای کسب شده از سوی یک نامزد ریاست جمهوری قبل از انتخابات امسال.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
حتما مردم تومصاحبه هامیگن مشت محکمی به یاوه گویان شرق زدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین