کد خبر: ۶۷۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در حال حاضر ویروس کرونا جهش یافته و به عنوان ویروس اروپایی شناخته می‌شود که حدود ۷ تا ۱۰ برابر میزان سرایت بیشتری دارد و تعداد بسیار بیشتری را مبتلا می‌کند.
قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است
آفتاب‌‌نیوز :

حسن ذبیحی اظهار کرد: در روزهای گذشته تعداد بستری‌های بیماران کرونا افزایش چند برابری داشته که شاید یکی از اصلی‌ترین دلیل آن حضور در تجمعات و مخصوصاً مراسم درگذشتگان باشد. در اردستان مراسم در مساجد و اماکن سرپوشیده برگزار نمی‌شود، ولی در مزار فوت‌شدگان گاهی چند ساعت مراسم برگزار شده که باعث تجمع می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نقص در مدیریت کرونا، نبود برخورد محکم با قانون‌شکنان است، گفت: متأسفانه قانون مشخصی برای برخورد با این افراد وجود ندارد و هرچقدر خواهش و التماس کنیم فایده‌ای ندارد. با مقامات قضایی شهرستان در خصوص راهکاری برای برخورد با این افراد مشورت شده که امیدواریم به نتیجه‌ای در این خصوص برسیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: دورهمی‌های خانوادگی، بازار و اماکن عمومی و تجمعات در قبرستان‌ها سه منبعی است که باعث شیوع کرونا در شهرستان اردستان شده است. بحث شیوع ویروس کرونا یک مسئله جدی است که نمی‌توان با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کرد.

ذبیحی با اشاره به افزایش شناسایی و موارد بستری بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان اردستان، گفت: در حال حاضر ویروس کرونا جهش یافته و به عنوان ویروس اروپایی شناخته می‌شود که حدود ۷ تا ۱۰ برابر میزان سرایت بیشتری دارد و تعداد بسیار بیشتری را مبتلا می‌کند. زمانی که ویروسی وحشی‌تر می‌شود با کوچک‌ترین بی‌توجهی سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه همچنان تأکید داریم که مهم‌ترین راه مقابله و قطع زنجیره انتقال بیماری رعایت ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی با یکدیگر است، گفت: بعضی مواقع دیده می‌شود که مردم ماسک می‌زنند و در تجمعات شرکت می‌کنند که هیچ فایده‌ای ندارد، چراکه رعایت فاصله اجتماعی از ماسک زدن مهم‌تر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: رعایت موارد بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی بهتر از قبل شده ولی همچنان باید رعایت شود. معضلی که در موضوع ادارات و بانک‌ها وجود دارد این است که گاهی به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات ارائه می‌شود، از سوی دیگر امکان جریمه همه افرادی که ماسک نمی زنند وجود ندارد، ولی از کارکنان ادارات و بانک‌ها می‌خواهیم در این خصوص تذکرات جدی را به کسانی که ماسک نمی‌زنند بدهند.

ذبیحی با بیان اینکه در یک هفته گذشته فقط ۳۷ بیمار بدحال در بیمارستان بستری شدند که متأسفانه ۸ نفر فوت شدند، گفت: به دلیل افزایش دو برابری بستری بیماران، شهرستان اردستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار گرفته و به رنگ مشکی درآمده که به زودی با برگزاری جلسه شهرستانی محدودیت‌های شدید کرونا اعمال خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین