کد خبر: ۶۷۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

تیم انتقال قدرت بایدن کارش را شروع کرده است

تیم انتقال قدرت جو بایدن قبل از مشغول شدن به کار منتظر صدور حکم در رقابت ریاست جمهوری نمانده است.
تیم انتقال قدرت بایدن کارش را شروع کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 همچنان که مقامها به شمردن آرای انتخابات در چند ایالت تعیین تکلیف نشده ادامه می‌دهند، تد کافمن، یک دستیار پرسابقه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکراتها با پیش بینی پیروزی او، در تلاش برای اطمینان حاصل کردن از این است که این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بتواند تشکیل دولتش را شروع کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کافمن یک سناتور سابق ایالت دلاور، زادگاه بایدن است که بعد از خالی شدن این کرسی به دنبال انتصاب بایدن به معاونت رئیس جمهوری آن را پر کرد. او همچنین سابقه همکاری با تیم انتقال قدرت باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ را داشته و به نگارش قوانینی به منظور رسمی کردن فرآیند انتقال ریاست جمهوری کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، بایدن در ماه آوریل از کافمن خواست کار به روی سناریوی انتقال قدرت احتمالی را بعد از نامزد شدن نهایی معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در خاتمه رقابت مقدماتی شلوغ حزب دموکرات شروع کند. اکنون هر روزی که بدون اعلام برنده نهایی انتخابات بگذرد یک روز از شروع رسمی تدارک برای تصاحب کاخ سفید می کاهد.

در این میان یک برزخ سیاسی عجیب برقرار شده است. تیم بایدن به حرکت به جلو ادامه می دهد اما نمی تواند به همه کارهایی که باید انجام شوند رسیدگی کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان بدون سند و مدرک ادعا می کند که انتخابات از او دزدیده شده است.

این وضعیت کمی یادآور وضعیت بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ و نزاع حقوقی که بعد از انتخابات آن سال بر سر بازشماری آرای فلوریدا به راه افتاد است. بعد از بیش ازیک ماه دادگاه عالی به مناقشه میان جورج دبلیو. بوش جمهوریخواه و ال گور دموکرات پایان داد.

کلی جانسون که قبلا رئیس تیم انتقال قدرت بوش بوده، گفت، مشاوران بایدن "نمی توانند منتظر باشند تا مطمئن شوند رئیس جمهور منتخب واقعا رئیس جمهور منتخب است. آنها باید عجله کرده و به جلو حرکت کنند.

جانسون خاطر نشان کرد، در ژوئن ۱۹۹۹ حدود ۱۷ ماه قبل از روز انتخابات سال ۲۰۰۰ بوش به سراغ او آمد تا درباره انتقال قدرت احتمالی حرف بزند در حالی که ۱۱ سال قبل از آن دیده بود که پدرش این فرآیند را تجربه کرد. قبل از روز انتخابات بوش تصمیم نهایی را درباره انتصاب اندی کارد به عتنوان رئیس کارکنان چه برای تیم انتقال قدرت و چه برای کاخ سفید اتخاذ کرده بود. جانسون فکر می کرد آنها از برنامه جلوتر هستند. اما بعدا مساله بازشماری آرا پیش آمد. بعد از گذشت ۱۰ روز یا بیشتر دیک چنی، نامزد معاونت بوش به جانسون گفت شروع به جذب پول و گرفتن تصمیم درباره کارکنان کند و اعلام کرد که رقابت "به نحوی حل و فصل خواهد شد". تیم بوش نتوانست بررسی سوابق مربوط به اف.بی.آی را برای چند عضو بالقوه کابینه و دیگر منصوب شده را به خاطر عدم اعلام رسمی برنده انجام دهد. به جایش از یک مشاور حقوق کل سابق کاخ سفید مربوط به دولت ریگان استفاده کرد تا مصاحبه هایی را برای بررسی مشکلات بالقوه ای که ممکن است به هنگام بررسی سوابق بروز پیدا کنند انجام دهد.

جانسون درباره تیم بایدن گفت: شما باید تصور کنید که رئیس جمهور قطعی هستید نه فرضی اما آنها بهتر است جوری سخت کار کنند که انگار موضوع قطعی است. و آنها باید کار را از سه شنبه شب گذشته شروع کرده باشند.

کمپین بایدن از اظهارنظر درباره فرآیند انتقال قدرت خودداری کرده است. نزدیک ترین مشاورانش می گویند اولویت اصلی اعلام رئیس کارکنان کاخ سفید، و سپس هماهنگی امور لازم برای مقابله با کروناویروس است.

منابع مطلع در ماه سپتامبر به نشریه پولیتیکو گفتند که احتمالا تا روز ادای سوگند بایدن، حدود ۳۵۰ نفر در تیم او استخدام خواهند شد.

یوهانس آبراهام که پیش‌تر در دوره ریاست جمهوری اوباما در اداره امور حقوقی کاخ سفید کار می‌کرد، وظیفه مدیریت و امور روزمره تیم انتقالی بایدن را برعهده دارد. جفری زینتز، اقتصاددان و مشاور سابق تیم اوباما نیز عضو هیات مدیره تیم انتقالی بایدن است و آوریل هِینز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما در میان اعضای تیم انتقالی است.

بنا به گزارش‌ها، با توجه به این که کافمن در برخوردش به «گونه‌گونی ایدئولوژی‌ها» الویت می‌دهد؛ شخصیت‌های مترقی، اساتید دانشگاه و حتی اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز به تیم بایدن پیوسته‌اند.

همچنین «گوتام راگوان» مدیر مشارکت عمومی در دستگاه رهبری اوباما و دیگر قانون‌گزاران مترقی همراه با کارمندان الیزابت وارن، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات جاری و پیت پوتیجیج نیز در تیم بایدن هستند.

سیندی مک‌کین، بیوه جان مک‌کین، سناتور متوفی جمهوری‌خواه در میان اعضای تیم مشاوراتی دستگاه رهبری انتقالی بایدن قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین