کد خبر: ۶۷۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

ریزش دلار تا کجا ادامه دارد؟

یک کارشناس مسائل اقتصادی پیش‌بینی کرد، روند ریزش دلار تا کف حدود 20 هزار تومان ادامه داشته باشد.
ریزش دلار تا کجا ادامه دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی حیات‌نیا با اشاره به واکنش بازار ارز به احتمال پیروزی "بایدن" در انتخابات آمریکا و آغاز روند کاهشی قیمت دلار، گفت: کاهشی که امروز شاهد آن هستیم عمدتا ناشی از جو روانی است و احتمالا ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ دلار تا حدود 20 هزار تومان هم می‌تواند ادامه داشته باشد، یادآور شد: به نظر می‌رسد مقاومتی در کف 20 هزار تومان شکل بگیرد. از سوی دیگر شرایط ارزی کشور و وضعیتی که در ذخایر ارزی، صادرات و واردات داریم بعید است اجازه بدهد کاهش بیش از 20 هزار تومان را داشته باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه روند کاهشی نرخ ارز ممکن است تا انتقال قدرت در ریاست جمهوری آمریکا ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: پس از آن احتمالا شاهد تثبیت قیمت ارز خواهیم بود.

وی احتمال فروکش کردن جو روانی فعلی و رشد مجدد ارز را نیز بعید ندانست و عنوان کرد: اگر رشدی صورتی بگیرد، مانند دوره قبل شارپی و شدید نخواهد بود و احتمالا رشدی ملایم تا کانال حدود 22 هزار تومان است.

حیات‌نیا معتقد است، وضعیت نرخ ارز بعد از آغاز به کار احتمالی بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا نیز بسته به سیاست‌های او و نحوه نگرش فعالین اقتصادی ایران به این سیاست‌ها دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه نرخ ارز طی چند وقت اخیر و تا زمان انتخابات آمریکا روند افزایشی شدیدی داشت، اظهار کرد: معتقدم در نهایت نرخ ارز باید بر اساس عرضه و تقاضای موجود در بازار به رقم واقعی خود برسد.

حیات‌نیا سرمایه‌گذاری در دلار در شرایط کنونی را به دلیل نوسانات زیادی که ممکن است داشته باشد، منطقی ندانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین