کد خبر: ۶۷۹۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

سنگین وزن ترین نوزاد استان در اردکان به دنیا آمد

نوزاد پسری با وزن ۶۲۵۰ گرم در اتاق عمل بیمارستان ضیایی اردکان به سلامت چشم به جهان گشود تا باری دیگر شادی و بارقه های از امید در این روزهای تلخ کرونایی برچهره خسته مدافعان سلامت نقش ببندد.
سنگین وزن ترین نوزاد استان در اردکان به دنیا آمد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عادله ذبیحی متخصص زنان و زایمان بیمارستان ضیایی در خصوص تولد این نوزاد اظهار کرد: با لطف خدا و همت مجموعه این بخش، مادر این نوزاد زایمان خوبی داشته و هم اکنون وضع جسمانی مادر و نوزاد مساعد می باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که مادر فقط اوایل بارداری خود به پزشک‌ مراجعه کرده علت دقیقی از افزایش وزن نوزاد در دست نیست اما عواملی چون دیابت بارداری و اضافه وزن بیش از حد مادر در دوران بارداری می تواند منجر به اضافه وزن نوزاد شود.

دکتر ذبیحی با اشاره به این موضوع که نهمین فرزند این مادر 33 ساله به دلیل بزرگی سر به صورت سزارین بدنیا آمده در حالی که هشت زایمان قبلی وی به صورت طبیعی بوده است، گفت: این مرکز پس از شروع طرح تحول سلامت، اقدامات موثری در زمینه افزایش سلامت مادران و ترویج زایمان ایمن انجام داده و تاکنون دو مرتبه به عنوان بیمارستان برتر درسطح کشور معرفی شده است.

گفتنی است؛ بیمارستان ضیایی اردکان درحال حاضر با اینکه به عنوان دومین مرکز درمانی در استان بیشترین بستری شدگان بیماران کووید۱۹ را داراست توانسته محیطی امن و ایمن را برای مادران باردار و نوزادان ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین