کد خبر: ۶۷۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

استقبال آلمان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا واکنش‌ مقامات آلمان را به دنبال داشت.
استقبال آلمان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

پس از آنکه رسانه های آمریکایی از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه خبر دادند، شماری از مقامات آمریکایی و اروپایی به آن واکنش نشان دادند.

در همین رابطه «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان با استقبال از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «خوب است که بالاخره ارقام روشنی وجود دارد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بعدی ایالات متحده هستیم. ما می خواهیم در همکاری های خود برای آغاز مناسبات جدید دو سوی آتلانتیک و یک معامله جدید سرمایه گذاری کنیم.»

همچنین «امید نوری پور» نماینده پارلمان آلمان از حزب سبزهای این کشور در پیامی کوتاه در صفحه توییتر خود نوشت: «یک برنده داریم». این عبارت که یاد آورد جمله معروف انتخاب پاپ جدید پس از درگذشت یا کناره گیری رهبر پیشین کاتولیک های جهان است، اشاره به طولانی شدن روند شمارش آرا و نگرانی ها از طولانی شدن این روند دارد.

جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین