کد خبر: ۶۷۹۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

نخستین اقدام جو بایدن چه خواهد بود؟

کاستی‌های مدیریت بحران کرونا یکی از علت‌های اصلی شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شده است. مقابله با شیوع ویروس کرونا یکی از وعده‌های انتخاباتی و یکی از مهم‌ترین وظایف دولت جو بایدن است.
نخستین اقدام جو بایدن چه خواهد بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، ساعاتی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تشکیل یک ستاد مقابله با شیوع کرونا در آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا، جو بایدن بر آن است که دوشنبه نهم نوامبر (۱۹ آبان) گروهی از کارشناسان را برای هماهنگ کردن سیاست و راهکار مقابله با کرونا تشکیل دهد.

بایدن اعلام کرده است که افراد این گروه تعیین شده‌اند و او روز دوشنبه نام آن‌ها را رسانه‌ای خواهد کرد. فرستنده خبری "سی‌ان‌ان" آمریکا تعداد اعضای این ستاد را ۱۲ نفر اعلام کرده است.

دونالد ترامپ تا روز ۲۰ ژانویه، روز ادای سوگند رئیس جمهور جدید، زمام امور در آمریکا را برعهده دارد. به‌رغم آن، بایدن اعلام کرده است که در نخستین فرصت با فرمانداران ایالت‌های آمریکا و شهرداران در ارتباط با سیاست مقابله با کرونا تشکیل جلسه خواهد داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به مرز ده میلیون نفر (نه میلیون و ۹۴۸ هزار نفر) نزدیک شده است.

تنها در روز ششم نوامبر بیش از ۱۳۲ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است. تا کنون بیش از ۲۳۷ هزار نفر در آمریکا در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 دو دستور بایدن بلافاصله پس از آغاز ریاست جمهوری

واشنگتن‌پست نیز نوشت: جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا بلافاصله پس از برعهده گرفتن ریاست جمهوری، فرمان اجرایی برای لغو ممنوعیت سفر شهروندان کشورهای با اکثریت مسلمان به آمریکا و نیز فرمان اجرایی برای بازگشت آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس امضا مي کند

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
جوبایدن فرصت اقدام پیدا نمیکند.قبل از رفتن ترامپ این جوبایدن است که برای همیشه میره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین