کد خبر: ۶۷۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

مقام آلمانی: جمهوری‌خواهان باید ترامپ را وادار به پذیرش شکست کنند

رئیس پارلمان آلمان گفت با توجه به پیروزی «جو بایدن» و خودداری «دونالد ترامپ» از پذیرش این واقعیت، مقامات حزب جمهوری‌خواه باید وی را به قبول شکست وادارند.
مقام آلمانی: جمهوری‌خواهان باید ترامپ را وادار به پذیرش شکست کنند
آفتاب‌‌نیوز :

پس از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مخالفت «دونالد ترامپ» با نتیجه شمارش آرا و خودداری او از قبول شکست، نگرانی هایی را در خصوص تحولات ماه‌های آینده ایالات متحده به وجود آورده است.

در همین خصوص «ولفگانگ شویبله» رئیس پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) امروز به نشریه بیلد گفت: «جمهوری خواهان باید دونالد ترامپ را قانع کنند. اگر رئیس جمهوری برکنار شده انتخابات را نپذیرد، بنابراین باید جمهوری خواهانی به اندازه کافی وجود داشته باشند که به او بگویند همه چیز تمام شده است.»

ترامپ هنوز پیروزی حریف خود بایدن را به رسمیت نشناخته و از تقلب گسترده در انتخابات بدون ارائه هیچگونه مدرک سخن می گوید. او همچنین می خواهد این ادعا را در دادگاه مطرح کند.

شویبله با اشاره به این که اساسا حق بررسی قانونی برای هر نامزد انتخاباتی وجود دارد افزود: اما گاهی باید شکست را پذیرفت و تا کنون همه این را پذیرفته اند.

وی ضمن ابراز نگرانی در مورد اوضاع متشنج در ایالات متحده یادآور شد: «این مسئولیت سیاستمداران است که تأثیر تعدیل کنندگی بر طرفداران خود داشته باشند. من ترامپ را مسئول متشنج شدن اوضاع می دانم.»

ترامپ بامداد یکشنبه در پیامی توئیتری که با حروف بزرگ انگلیسی نوشت، اعلام کرد: ناظران اجازه نداشتند که وارد اتاق‌های رای شوند. من برنده انتخابات شد و ۷۱ میلیون رای قانونی به دست آوردم.

وی افزود: چیزهای بدی اتفاق افتاد که به ناظران ما اجازه داده نشد، آنها را ببینند. میلیون‌های برگه رای پستی برای کسانی فرستاده شد که اصلا درخواستی برای این برگه‌ها نداشتند. شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله به این توئیت برچست زد و نوشت: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی مورد مناقشه است.

براساس نتایج پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که شب گذشته اعلام شد، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین