کد خبر: ۶۷۹۷۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تاکنون بیش از ۶۸۲ هزار نفر به کرونا مبتلا و ۳۸ هزار نفر نیز فوت شده‌اند

نامه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت: زمستان هولناک کرونایی در پیش است؛ کشور را دو هفته تعطیل کنید

روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار جدی‌تر شدن رویکردهای مدیریت فرابخشی و افزایش هماهنگی‌های بین بخشی به بحران کرونا، پیگیری تعطیلی حداقل دو هفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت و آمدهای غیر ضروری درون شهری همگام با ادامه محدودیت‌های اعمال شده قبلی شدند.
نامه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت: زمستان هولناک کرونایی در پیش است؛ کشور را دو هفته تعطیل کنید
آفتاب‌‌نیوز :

روسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور در نامه‌ای به سعید نمکی نوشتند: «با ابراز مراتب تشکر صمیمانه از زحمات ارزشمند و شکیبایی‌های دلسوزانه آن وزیر محترم، بدون تردید وضعیت پیچیده همه گیری بیماری کووید ۱۹ و فراز و فرودها، آسیب‌ها و چالش‌های بهداشتی، درمانی، اجتماعی و اقتصادی و حتی پیامد‌های سیاسی آن بیش از همگان بر آن بزرگوار روشن و اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر برای مهار این همه گیری به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر مورد تاکید حضرت عالی بوده است.

امضاء کننده‌گان این نامه افزودند: نظر به همه آموخته‌های ملی ماه‌های گذشته و تجارب سایر کشور‌ها و جوامع و با توجه به خیز اخیر بیماری در بسیاری از کشور‌های نیمکره شمالی که با آغاز فصل سرما شتاب افزون‌تری به خود گرفته و سیر صعودی ابتلا و فوت و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این بیماری و پیش بینی‌های علمی و کارشناسانه که از تداوم شیب صعودی نمودار همه گیری حکایت دارد و از سوی دیگر وضعیت موجود گرفتاری بشدت رایج خوشه‌های خانوادگی و جمعیتی و ابتلای جمع زیادی از همکاران مدافع سلامت و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی-درمانی که برچالش‌های موجود خواهد افزود و همچنین دانسته ها، گفتنی‌ها و ناگفته ها، ضرورت اقدام مداخله‌ای مناسب و عاجل جهت کاهش گسترش بیماری ظرف هفته‌های آینده اجتناب‌ناپذیر و امری محتوم است.

به گزارش وزارت بهداشت، روسای ۶۵ مراکز علمی و پزشکی خطاب به وزیر بهداشت تاکید کردند: با توجه به موارد پیشگفت، اینجانبان روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور به عنوان سربازان و پاسداران حفاظت از سلامت جامعه، خواستار جدی‌تر شدن رویکرد‌های مدیریت فرابخشی و افزایش هماهنگی‌های بین بخشی به بحران همه‌گیری کرونا و البته در راس همه در این مقطع، تعطیلی حداقل دوهفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفر‌های بین شهری و رفت و آمد‌های غیر ضروری درون شهری همگام با ادامه محدودیت‌های اعمال شده قبلی، نظارت همه جانبه و موثر بر نحوه اجرایی شدن آن و نیز برخورد قاطع و بازدارنده با برگزارکنندگان هرگونه گردهمی و تجمع در سراسر کشور هستیم.

در این نامه آمده است: بر این اساس و با عنایت به اهمیت و ضروریات پیشگفت، خواهشمند است در صورت صلاحدید ضمن بازتاب و انتقال موضوع به ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست تصمیم گیری و تصویب آنی و متناسب با شرایط فعلی و پیشگیری از بوجود آمدن شرایط هولناک در زمستان پیش رو توسط آن ستاد محترم را ارائه فرمائید.

در پایان ضمن تجدید پیمان برای تلاش تا آخرین نفس با آن بزرگوار، موفقیت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مدیریت و کنترل این همه گیری و بازگشت شرایط عادی زندگی برای هموطنان عزیز را آرزو می‌کنیم.»

توضیح وزارت بهداشت درباره احتمال تعطیلی سراسری

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در زمینه پیشنهادات مطرح شده مبنی بر تعطیلی دو هفته ای پایتخت به خبرگزاری ایسنا گفت: در حال حاضر تصمیمی در زمینه تعطیلی دو هفته‌ای تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده است. البته در نشست اخیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت، که به صورت غیرحضوری برگزار شد، موضوع تعطیلی دو هفته‌ای از طرف روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شده است. باید توجه کرد که به جز تهران، بسیاری از بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ کشور نیازمند بازیابی توان خود هستند. کادر بهداشت و درمان پس از گذشت بیش از هشت ماه از مقابله با کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی و ابتلای بسیاری از نیروها به ویروس کرونا و حتی شهادت نیروهای ارزشمند نظام سلامت، دچار خستگی شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: این خستگی بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در کیفیت ارائه خدمات شود. هرچند نیروهای بهداشت و درمان در مراکز درمانی همه تلاش خود را برای بیماران انجام می‌دهند، اما افزایش بروز موارد بستری و فوت به علت کرونا باعث خستگی و بروز آسیب‌ به نیروهای نظام سلامت شده است. بسیاری از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این تقاضا را دارند که تعطیلی دو هفته‌ای برای بازیابی توان نظام سلامت اجرایی شود. به هر حال این درخواست به وزیر بهداشت جهت طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده و در این زمینه باید ستاد ملی تصمیم گیری کند.

تاکنون ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
پیروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
6
کاش سیاست های از کرونا بدتر هم چند روز تعطیل و برای حال و اینده ملت تصمیم معجزه اسا و هوشمندانه گرفته می شد .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
2
4
اگر کشور یکماه بطور کامل تعطیل شود وپروتکلهای بهداشتی بصورت اجباری بانظارت دقیق وسختگیرانه اجرایی شود کرونا از کل کشور جمع می شود.
نوروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
2
کرونا در چین چه وضعیتی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
0
اقا تعطيل كنيد
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
بعداز تعطیلی هیچ‌کنترلی نیست.ملت میرند شمال وجنوب وشرق وغرب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
منظور از تعطیلی : اعمال مقررات منع رفت و آمد است که متاسفانه امکان پذیرنیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین