کد خبر: ۶۷۹۷۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
"ترامپ چشم انتظار تماس تهران ماند"

مقامات و چهره‌های ایرانی درباره پیروزی بایدن و شکست ترامپ چه گفتند؟

شخصیت‌ها و فعالان سیاسی و رسانه‌ها با یادآوری رویکردها و اظهارنظرهای خصمانه و ضد ایرانی ترامپ ، به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان دادند.
مقامات و چهره‌های ایرانی درباره پیروزی بایدن و شکست ترامپ چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرانجام شامگاه شنبه با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا و کامالا هریس هم به عنوان معاون او انتخاب شدند.

از همان اعلام پیروزی بایدن و شکست ترامپ اظهار نظرها به این اتفاق آغاز شد بسیاری از کارشناسان چهره ها مقامات کشورهای مختلف درباره این اتفاق اظهار نظر کردند. طی روزهای اخیر مقامات سیاسی کشورمان هم به بیان دیدگاه و نظر جمهوری اسلامی ایران پرداختند با این حال هنوز برخی از سیاسیون و شخصیت‌های سیاسی درباره شکست ترامپ و انتخاب بایدن دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.

ترامپ با ارزش‌های انسانی بیگانه بود

دیروز ‌محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: فارغ از هر وضعیتی که در آینده روابط ایران و آمریکا پیش خواهد آمد، نمی‌توان از رفتن ⁧ترامپ⁩ خشنود نبود او با ⁧ ارزش‌های انسانی⁩ بیگانه بود.

منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین هم در توییتی نوشت: دونالدترامپ⁩ را می توان به دلیل جرائم و جنایات متعدد به محکمه کشاند اما ⁧ تروریسم اقتصادی⁩ علیه ملت ⁧ ایران⁩ و جنایت وی در ترور بزدلانه⁧ شهید سلیمانی⁩ هیچ‌گاه از حافظه ایرانیان وطن پرست پاک نخواهد شد.

حسین قریبی سفیر ایران در برزیل نیز در توییتی نوشت: زمان تصمیم تازه :" بشریت را بار دیگر ارج نهیم"

دنیا نفس راحتی کشید

علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توییتی نوشت: ‌در تاریخ ایالات متحده آمریکا کمتر انتخاباتی را به یاد دارم که اینهمه موردتوجه مردم جهان باشد. به مدت ۵ روز بیشتر ملت‌ها از جمله قشرعظیمی از مردم ایران شبکه‌های مختلف تلویزیونی را دنبال می‌کردند و پس از اعلام شکست ترامپ گویا نفس راحتی کشیدند

محمد علی ابطحی فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در توییتی نوشت: خبر مهم دنیا نیامدن ترامپ است نه آمدن بایدن، برای ایرانی ها که قربانی فشار حداکثری او بودند مهمتر است. بایدن برای ایران منجی نیست ولی فرصت است از فرصت‌ها باید استفاده کرد اگر چه نباید دل به آن بست.

آنکه فرهنگ ایران را تهدید می‌کرد، اکنون زیر آوار کاخ ستم دست و پا می‌زند

عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان در توییتی نوشت: آنکه ویرانی ۵۲ اثر فرهنگی و تمدنی میهنم را در سر می‌پروراند اکنون زیر آوار کاخ ستم دست و پا می‌زند. به رغم کرونا و پس از چهار سال دگر بار لبخند بر لبان جهانیان نقش بست با سرنگونی هر طاغوتی، جهان امن تر می شود، فاعتبروا یا اولی الابصار

مراقب تله منافقین و صهیونیست‌ها باشیم

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در حساب توییتری خود نوشت: از امروز که بایدن و تیم جدید دموکرات‌ها در امریکا پیروز شده‌اند صهیونیست‌ها و منافقین و دشمنان منافع و امنیت ملی ایران تلاش می‌کنند تنش بین ایران و آمریکا را بیشتر نمایند، مواظب این تله و حقه کثیف صهیونیستها و منافقین و دشمنان باشیم و ابزار راهبرد تنش زایی آنان نشویم.

محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رییس مجلس در پاسخ به توییت امیرعلی ابوالفتح تحلیلگر سیاسی نوشت: آیا می‌تواند؟ دولت پنهان همه ابعاد را مدیریت کرد تا ترامپ نتواند بازی را به هم بزند، از رسانه‌های رسمی تا توئیتر و فیس‌بوک و حتی جمهوریخواه‌ها.

وی تاکید کرد: طولانی کردن شمارش برخی ایالت‌ها برای تخلیه انرژی هواداران نیز حساب شده بود. فقط هنوز یک مشکل است؛ ترامپ هنوز چند ماه رییس جمهور است.

امیر علی ابوالفتح از کارشناسان مطرح مسائل آمریکا در توییتی نوشته بود: همزمان با پخش شایعاتی مبنی بر تلاش برای راضی کردن ترامپ به پذیرش شکست، رییس جمهوری امریکا بعد از ساعت ها سکوت در توییتر، توییتی را به نقل از یک استاد حقوق اساسی در مورد وقوع تقلب در انتخابات منتشر کرد که نشان می دهد فعلا قصد عقب نشینی ندارد.

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم هم در حساب توییتری خود نوشت: سقوط ترامپ نشانه‌ای از درستی این گزاره است که گام دوم انقلاب و شکست دولت‌های بعدی آمریکا راحت‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مقاومت هوشمندانه و فعال روش پیروزی ملت ایران هست، اضافه کرد: فقط نفوذی‌ها هستند که می‌خواهند روش پیروزی را از یاد یک ملت ببرند.

ترامپ چشم انتظار تماس تهران ماند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد هم حساب مجازی خود نوشت: ترامپ قبل از انتخابات آمریکا می‌گفت من وقتی رای آوردم ایرانی‌ها به من زنگ می‌زنند و تقاضای مذاکره می‌کنند و حالا چه ترامپ "یا هر رییس جمهور دیگری" باید این آرزو را به گور ببرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
10
مقامات را نمیدانم ولی تحلیلگران شبکه های تلویزیون داخلی و بخصوص برنامه ساعت دوازده شبکه شش ، فقط با ایجاد بدبینی نسبت به آینده قصد متوقف کردن اندک روند نزولی را دارند ، مگر تفسیرهایتان در مورد جنگ آمریکا و عراق مبنی بر عدم موفقیت آمریکا در تصرف عراق چقدر درست از آب در آمد که اینقدر برنامه میگذارید ؟ مگر آنکه دلار و سکه و .... زیاد داشته باشند و از کم شدن قیمتهای واقعا فاجعه ،ناراحت باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
البته مقام بلند پایه کشورمان جناب کامران نجف زاده نظر دیگری دارند
نورمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
برای ما مهم نیست که رئیس جمهور آمریکا چه کسی باشد فقط با دمتان گردو میشکنید :))
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
هر طور می خواهند فکر کنند ولی من از آنها که تمایل داشتند ترامپ پیروز شود بخصوص آنها که مسولیت داشتند سوال می کنم آیا تجربه عراق و افغانستان کافی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
2
مردم عادي سكه و دلار ندارند اين آقازاده ها هستند كه خريدند و الان عزا گرفتن.
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
بایدن صد در صد نشده .
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
درسته عمل اشخاص فرق ميكنه ولي اينجا يك فرد نيست بلكه يك حزب است پس براي ما فرق نميكنه ترامپ يا بايدن چون هر دو سر يك سوزنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین