کد خبر: ۶۷۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

الشرق: کشورهای عربی همچون یتیم‌ها از شکست ترامپ گریه می‌کنند

هشتگ "یتیم‌های ترامپ" (#ایتام_ترامب) که در صدر شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای عربی قرار گرفته، در روزنامه «الشرق» قطر بازتاب یافت و نوشت: گریه و ناله در برخی از کشورهای عربی به خاطر شکست «دونالد ترامپ» که بیشتر از خود جمهوری‌خواهان بود، موجب شد تا کاربران این افراد را «یتیم ترامپ» نامگذاری کنند.
الشرق: کشورهای عربی همچون یتیم‌ها از شکست ترامپ گریه می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه روز دوشنبه در گزارشی افزود: وقتی میلیون‌ها نفر در جهان عرب شنبه گذشته در حال تماشای نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از پای شبکه‌های تلویزیونی بودند، در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر پدیده جدیدی به نام «یتیمان ترامپ» پدیدار شد.

روزنامه قطری با طرح این سوال که یتیمان ترامپ چه کسانی هستند، اضافه کرد: قبل از اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و طی چهار روز گذشته، همه اخبار رسانه‌ها در ابوظبی و قاهره که عقب‌ماندن ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا از رقیب خود بایدن را نشان می‌داد، با گریه و ناله همراه بود. این گریه و ناله که بیش از گریه و ناله جمهوری‌خواهان و اعضای این حزب بود، موجب تمسخر گسترده فعالان شبکه‌های اجتماعی شد و این کاربران کسانی را که بیشتر از جمهوری‌خواهان از رئیس جمهوری ترامپ دفاع می‌کردند، یتیم ترامپ نامگذاری کردند.

کسانی که توئیت «عبدالخالق عبدالله» مشاور ولیعهد ابوظبی را دنبال می‌کنند، از این توئیت وی که گفته بود؛ اگر جو بایدن نامزد دمکرات پیروز شود، پیروزی او ضعیف و کمرنگ است و قانع کننده نیست و ترامپ حق دارد، ناراحت و عصبانی شود و به دادگاه متوسل شود، متعجب شدند و این اظهارات باعث تمسخر گسترده شد، زیرا این توئیت توسط قدرتمندترین رهبران حزب جمهوری‌خواه یا دیوانه‌ترین پایگاه و حامی رهبر آن‌ها، منتشر نشده بود.

عبدالله توئیت خود را با این توضیح ادامه می‌دهد که اگر بایدن با یک رای پیروز شود، این یک پیروزی است و او رئیس جمهوری می‌شود و اگر دادگاه عالی تصمیم بگیرد که ترامپ شایستگی بیشتری برای پیروزی دارد، او برای ۴ سال آینده رئیس جمهوری باقی خواهد ماند، همانطور که برای «جورج بوش» اتفاق افتاد. بنابراین اگر او (بایدن) پیروز شود، پیروزی‌اش کسل‌کننده است و کوبنده نیست.

گویی ترامپ از همه مسائل عربی و از جهان عرب حمایت کرده است، در حالی که انتظار می‌رود حریف وی (بایدن) بهشت ​​ترامپ که عربها در آن زندگی می‌کنند را واژگون کند!.

الشرق با اشاره به اینکه «ضاحی خلفان» جانشین فرمانده پلیس دبی نوشته است: گروه‌های افراطی مانند «اخوان المسلمین» و دیگران آرزو می‌کنند که بایدن پیروز شود، افزود: تصور کنید، گویی که بایدن یکی از رهبران گروه‌های افراطی است.

«عبدالفتاح فاید» یکی از روزنامه‌نگاران مصری هم نوشت که نفس یتیمان ترامپ در کشورهای ما در سینه حبس شده و برای او دعا می‌کنند حتی اگر این، برای کشور و ملت آن‌ها هزینه داشته باشد، سپس مخالفان خود را به خیانت و مال‌اندوزی از طریق ثروت ملی متهم می‌کنند.

یک شهروند کویتی نیز به نام «عبدالعزیز القطان» برای کشورهایی که اخیراً با رژیم اسرائیل توافق نامه عادی‌سازی روابط امضا کرده‌اند، پیام تمسخرآمیزی می‌فرستد و می‌گوید؛ خداوند بزرگ پاداش شما خیانت‌کاران به عرب و اسلام را بدهد.

«منال» یکی از کاربران مصری هم کاریکاتوری تمسخرآمیزی از ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که با اشاره به «السیسی » می‌گوید رئیس جمهوری مصر یتیم‌ترین، یتیمِ ترامپ است و او بعد از من چه خواهد کرد را منتشر کرد.

به نوشته الشرق، همچنین فعالان موسیقی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار آهنگی در خصوص وداع و خداحافظی، افرادی که آن‌ها را یتیم ترامپ توصیف کردند و به خاطر ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا گریه می‌کنند را مسخره کردند.

بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در نخستین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود؛ چه آن‌هایی که به من رأی دادند و چه آن‌هایی که به من رأی ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین