کد خبر: ۶۷۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

برنامه‌ریزی ترامپ برای تشکیل یک کمیته اقدام سیاسی

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامهای آمریکایی گفتند، دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی برای تشکیل یک به اصطلاح کمیته اقدام سیاسی رهبری (PAC) به عنوان یک دستگاه فدرال جذب اعتبار است که به صورت بالقوه به او اجازه حفظ تسلطش بر حزب جمهوریخواه را حتی در زمانی که خارج از ریاست جمهوری باشد، بدهد.
برنامه‌ریزی ترامپ برای تشکیل یک کمیته اقدام سیاسی
آفتاب‌‌نیوز :

انتظار می‌رود خبر تشکیل این کمیته طی روزهای آینده و چند روز بعد از آنکه روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری عمده و همچنین آسوشیتدپرس جو بایدن را برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواندند، اعلام شود.

به گزارش نیویورک تایمز،  چنین کمیته‌هایی می‌توانند تا میزان ۵۰۰۰ دلار کمک مالی اهدایی از هر اهدا کننده در هر سال بپذیرند که خیلی کمتر از محدودیتهای اهدای پول برای کمیته‌های تشکیل شده توسط کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوریخواهان است. اما یک کمیته اقدام سیاسی رهبری می‌تواند از تعداد نامحدودی از افراد پولهای اهدایی را دریافت کند. این کمیته همچنین می‌تواند پولهای اهدایی از جانب دیگر کمیته‌های اقدام سیاسی را دریافت کند.

یک کمیته اقدام سیاسی رهبری می‌تواند حجم نامحدودی پول را برای به اصطلاح هزینه‌های مستقل صرف کند تا به کاندیداهای دیگر سود رسانده و در عین حال به تامین مالی سفرها، نظرسنجی‌ها و مشاورها بپردازد. این کمیته تا حد زیادی و مطمئنا یک دستگاه خواهد بود که به موجب آن ترامپ می‌تواند نفوذش را در حزبی که عمدتا در چهار سال گذشته دستخوش ساختار دوباره‌ای بر مبنای تصویر او شده، حفظ کند.

تیم مورتاف، سخنگوی کمپین ترامپ اظهار کرد، تشکیل این کمیته مدتی است که در دستور کار قرار داشته است.

مورتاف گفت: رئیس جمهور آمریکا همواره برنامه ریزی میکرده تا چه ببرد و چه ببازد این کار را انجام دهد. بنا بر این او می‌تواند به حمایت از کاندیداها و مسائلی که برایش مهم است همچون مبارزه با تقلب انتخاباتی بپردازد.

این کمیته سیاسی می‌تواند به رئیس جمهور یک خروجی بعد از یک جدال انتخاباتی سخت داده و او را در رقابت مقدماتی بعدی حزب جمهوریخواه یک چهره مسلط نگه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین